پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
گزارش‌ها

دعوت از دوست‌داران قهوه به یک مسیر ماجراجویانه؛ گزارش کمپین محیطی-دیجیتال بن‌مانو

مهسا بهادری مهسا بهادری
12 خرداد 1403
زمان مطالعه: 4 دقیقه
دعوت از دوست‌داران قهوه به یک مسیر ماجراجویانه؛ گزارش کمپین محیطی-دیجیتال بن‌مانو
زمان مطالعه: 4 دقیقه

کمپین بن‌مانو با ایده این‌ که بعضی از افراد برای شروع هر مسیری (شروع روز، شروع کار، شروع سفر و…) از یک نوشیدنی انرژی‌زا مانند قهوه استفاده می‌کنند، کمپینی را با شعار «با قهوه، هر مسیر داستانی دارد…» طراحی کرده است.

بن‌مانو از سال ۱۳۹۴ اولین خط تولید کارخانه خود را راه‌اندازی کرد و عنوان می‌کند در این سال‌ها در حال افزایش تنوع محصولات خود بوده تا امروز که قهوه و انواع پودرهای نوشیدنی را در دو مدل دسته‌بندی خانگی (دان قهوه، پودر قهوه، کپسول قهوه، قهوه ترک، قهوه فرانسه، و انواع پودرهای نوشیدنی مثل کافی‌میکس، هات‌چاکلت و…) و هورکا را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد.

بن‌مانو؛ دعوت به یک مسیر ماجراجویانه

کمپین بن‌مانو با شعار «با قهوه، هر مسیر داستانی دارد…» از ۹ اردیبهشت تا ۲ خرداد اجرا شد. این کمپین با هدف ایجاد ارتباط با مخاطبان، اطلاع‌رسانی درباره سبد محصولات و نام آن‌ها و همچنین افزایش آگاهی از برند ایجاد شد.

به گزارش تیم مارکتینگ بن‌مانو این کمپین در این شعار از کلمه اصلی مسیر استفاده شده تا مخاطب بتواند تصویر دلخواهش از نوشیدن قهوه در شروع مسیر را براساس رویا و قوه تخیل خودش بسازد. بن‌مانو با این شعار دوست‌داران قهوه را به یک مسیر ماجراجویانه دعوت ‌می‌کند و با پیشنهاد نوشیدن قهوه، به نقش انرژی‌بخش آن یا لذت و رضایتی که هر فنجان قهوه به ارمغان می‌آورد، اشاره می‌کند.

کمپین محیطی و دیجیتال بن‌مانو چه زمانی برگزار شد؟

تبلیغات محیطی کمپین «با قهوه، هر مسیر داستانی دارد…» از ۹ تا ۳۱ اردیبهشت و تبلیغات دیجیتال آن نیز از ۲۰ اردیبهشت تا ۲ خرداد اجرا شد.

روابط‌عمومی بن مانو توضیح می‌دهد: مخاطبان اصلی این کمپین افراد علاقمند به نوشیدن قهوه با میانگین سنی ۲۲ تا ۵۰ سال بودند که نوشیدن قهوه در زندگیشان اهمیت زیادی داشت و به دنبال یک قهوه سریع، راحت و در عین حال باکیفیت بودند. وجه مشترک این مخاطبان، نوشیدن حداقل یک فنجان قهوه، در روز است.

بن مانو قصد داشت که در زمان اجرای کمپین محصولات خود اعم از قهوه دمی چکه‌ای نورسکا ۹ صبح، کاپوچینو، کافی‌میکس، پودر قهوه و کپسول قهوه را برای مخاطبان خود پروموت کند.

اجرای دو کمپین با هدف پروموت محصولات

به گزارش روابط عمومی بن مانو پیش از کمپین «با قهوه، هر مسیر داستانی دارد…» کمپین «سفری به مقصد بیداری» را اجرا کرد که بخش دیجیتال آن از ۱۴ تا ۲۰ اسفند و بخش محیطی آن از ۱ اسفند ۱۴۰۲ تا ۹ اردیبهشت امسال اجرا شد.

 بیلبوردهای کمپین «سفری به مقصد بیداری» با توجه به کانسپت کمپین و تعطیلات نوروز در خروجی‌های تهران مانند پردیس، کرج، قم و مازندران نصب شد و  هدف‌ از انتخاب کلید‌واژه سفر در کنار نوشیدنی‌ای مانند قهوه در شعار این کمپین، پروموت محصولات و جلب نظر مخاطبان در مهم‌ترین ماه سال یعنی اسفند و فروردین بود.

قراداد بیلبوردها با شرکت اجاره‌دهنده بیلبورد از ابتدای این کمپین ۲ ماهه بسته شده بود و با توجه به این‌که بخش عمده‌ای از بیلبوردها تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه داشت طرح و کانسپت بیلبوردها را از ابتدای اردیبهشت تغییر پیدا کرد تا از این مدت زمان طولانی برای جلب توجه مخاطبان استفاده شود؛ به این دلیل که چشم مخاطب بعد از چندین‌بار مشاهده بیلبورد عادت به طرح نکند و توجه‌ای به بیلبوردها نداشته باشد.

همچنین روابط عمومی این مجموعه پیرامون ادامه کمپین توضیح می‌دهد: در ادامه این موضوع که کاربران خرید اینترنتی بعد از پایان تعطیلات نوروز اشتیاق‌شان برای خرید از وب‌سایت کم می‌شود و در جهت افزایش فروش، کانسپت بیلبوردها را تغییر و بخش عمده کمپین را به فضای دیجیتال و پروموشن‌های اختصاصی به کاربر اختصاص دادیم.

۳۰ درصد از بوجه کمپین در فضای دیجیتال خرج شد

در جدیدترین کمپین بن مانو ۳۰ درصد از بودجه کمپین در فضای دیجیتال و ۷۰ درصد آن در فضای آفلاین هزینه شد.

تاچ‌پوینت‌های کمپین، از سوشال مدیا تا تبلیغات تلویزیونی و رادیویی

این کمپین به‌ دو صورت آنلاین و آفلاین در کانال‌های گوناگونی اجرا شده است که به‌صورت خلاصه به مرور آن‌ها می‌پردازیم:

کانال‌های پروموشن آفلاین کمپین

ورودی‌های شهر تهران از جمله، پردیس، کرج، قم، دماوند و بخش عمده‌ای از سازه‌ها در مازندران به علت سگمنت اصلی برند اکران شد.

از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی تا پرفورمنس مارکتینگ

در قسمت شبکه‎‌های اجتماعی، یک ویدئو اختصاصی متناسب با کانسپت کمپین به کمک یکی از آژانس‌های تبلیغاتی ساخته و اجرا شد. علاوه بر ساخت ویدئو، انواع مختلف تبلیغات رایج مانند اینفلوئنسر مارکتینگ و تبلیغات بازدیدی در فضای اینستاگرام اجرا شد.

همچنین، یک Add Yours با شعار و کانسپت کمپین ساخته و از مخاطبان و با همراهی اینفلئونسرها خواسته‌ شد تا لحظاتشان را به اشتراک بگذارند.

در قسمت پرفورمنس مارکتینگ، تبلیغات بنری، فیکس بنر، تبلیغات نیتیو و ارسال پیامک به تمامی کاربران بن‌مانو در نظر گرفته شد.

تبلیغات بنری

در قسمت روابط عمومی، بخش رپورتاژ خبری، اینستاگرام، لینکدین و کانال‌های تلگرامی نیز تبلیغات منتشر شد.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
مهسا بهادری
مهسا بهادری
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

پلاتین