پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
گزارش‌ها

افزایش ۴۱ درصدی سرچ برند تاپ در گوگل پس از کمپین «چه کردی»

مهسا بهادری مهسا بهادری
20 اردیبهشت 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افزایش ۴۱ درصدی سرچ برند تاپ در گوگل پس از کمپین «چه کردی»
زمان مطالعه: 3 دقیقه

تاپ داده‌هایی را از کمپین «چه کردی» با دی‌ام برد به اشتراک گذاشته که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

کمپین تاپ با هدف افزایش آگاهی از برند و با تمرکز بر معرفی سرویس‌های خودرویی از جمله خلافی، عوارض آزادراهی، بدهی طرح ترافیک و عوارض سالیانه، کمپین خود را در دو فاز محیطی و دیجیتال اجرا کرد. فاز محیطی این کمپین از ۲۰ اسفند در تهران و شیراز و فاز دیجیتال این کمپین از ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شد و تا ۲۹ اسفند ادامه داشت.

به گزارش این مجموعه، تاپ در این کمپین به‌خاطر نزدیک بودن به پایان سال سراغ سرویس‌های خودرویی رفت؛ چرا که با توجه به افزایش سفرها طبیعتا تقاضا برای سرویس‌های خودرویی هم زیاد می‌شد.

فاز اول کمپین که محیطی بود با ۳ کپی «عوارضی‌هات رو ببین چه کردی» «برو خلافیت رو ببین چه کردی» و «طرح ترافیک رو ببین چه کردی» آغاز شد. این کپی‌ها را از روی شعری که برای فاز بعدی سروده شده بود، برداشتیم. در فاز دوم از ویدیو موزیکال تاپ که روی آهنگ «دختر ایرونی» کار شده بود رونمایی شد.

۳۵ درصد از بودجه کمپین صرف فضای دیجیتال شد

فاز دوم این کمپین نیز به صورت دیجیتال در اینستاگرام، لینکدین، تلگرام، توییتر و VOD معرفی شد. بودجه دیجیتال این کمپین ۳۵ درصد و بودجه فضای آفلاین ۶۵ درصد بود. این ۳۵ درصد از بودجه که به فضای دیجیتال اختصاص یافت در اینستاگرام، لینکدین، تلگرام، توییتر و VODها صرف شد.
تبلیغات اینستاگرام با add to story در پیج‌های عمومی پربازدید حوزه‌های مختلف از جمله خودرویی، خبری و ورزشی آغاز شد. در مرحله بعدی به سراغ اینفلوئنسرها رفتند و تبلیغات را به شکل add to story و همچنین تولید محتوا ادامه دادند.

تبلیغات تلگرام به صورت پست‌های ۲۴ ساعته در کانال‌های پربازدید انجام شد. ضمنا آهنگ هم در کانال‌های انتشار موزیک بارگذاری شد. کمپین تاپ در لینکدین و توییتر هم به شکل پست‌های بررسی کمپین در پیج‌های شخصی پیش رفت.

در کنار همه این موارد تیزری ۱۰ ثانیه‌ای از ویدیو ساخته شد که در ابتدای فیلم و سریال‌ها با ارجاع کاربر به صفحه نصب اپلیکیشن تاپ به نمایش درآمد.

 

کمپین تاپ در چهار گام اجرایی شد

مجموعه تاپ در چندین گام این کمپین را اجرا کرد. در گام اول و باتوجه به نزدیک شدن ایام عید، تاپ تصمیم گرفت کمپینی با محوریت خدمات خودرویی و با در نظر گرفتن تمام محدودیت‌ها اجرا کند. در گام دوم با چالش انتخاب موزیک مواجه بودیم. باید موزیک و خواننده‌ای انتخاب می‌شد که هم نسل‌های جدیدتر را راضی و هم نظر نسل‌های قدیمی‌تر را به خود جلب می‌کرد و در عین حال شاد و کم‌حاشیه باشد به همین دلیل هم چهار قطعه «این قافله عمر عجب می‌گذرد»، «بی‌احساس» و «حالم عوض می‌شه» از و «دختر ایرونی» به عنوان گزینه‌های روی میز معرفی شدند و در نهایت ترانه چهارم انتخاب شد. در گام سوم با در نظر گرفتن محتوای ترانه، سه اسلوگان نوشته شد تا در فاز محیطی از آن استفاده شود. طراحی بیلبوردها کاملا مبتنی بر شعار بود و کمترین بهره از المان‌های گرافیکی برای طراحی آن به کار گرفته شد. درگام آخر نیز روند اجاره بیلبوردها در دو شهر تهران و شیراز به سرانجام رسید و کمپین آغاز شد.

کمپین تاپ بیش‌از ۳۷ میلیون ایمپرشن در فضای آنلاین به دست‌آورد

هدف از اجرای این کمپین Awareness بود که در فضای اینستاگرام، بیش از ۲۳ میلیون بازدید را به همراه ۶۳ هزار ۸۰۰ بار به‌اشتراک‌گذاری به خود اختصاص داد. همچنین Watch time این تبلیغات در اینستاگرام حدود ۳۰ هزار ساعت بود. موزیک ویدیو «چه کردی؟!» این کمپین نیز تا امروز بیش‌از ۳۷ میلیون ایمپرشن در فضای آنلاین را برای خود ثبت کرده است. همچنین در زمان برگزاری کمپین، سرچِ برندِ «تاپ» در گوگل بیش از ۴۱ درصد افزایش پیدا کرد.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
مهسا بهادری
مهسا بهادری
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

پلاتین