نظرسنجی دیتامات از مخاطبان سریال زخم کاری: «تبلیغات محیطی با ۴۸ درصد تاثیرگذاری، برترین راه آگاهیرسانی شروع مجدد این سریال»
فهرست مطلب
دیتامات یکی از زیرمجموعههای هلدینگ مات است و این پلتفرم در زمینه تحلیل و رصد اطلاعات فعالیت میکند. دیتامات اخیرا گزارشی درباره سریال زخم کاری منتشر کرده است، بر اساس این گزارش بیشترین اطلاعرسانی در تهران و کمترین اطلاعرسانی درباره شروع سریال در شهر تبریز اتفاق افتاده است.
هلدینگ بازاریابی مات، سال گذشته از پلتفرم دیتا مات رونمایی کرد. این پلتفرم در راستای پایش رسانههای تصویری توسعه داده شده است و به برندهای حوزه تبلیغات سرویس میدهد. به گزارش مات این پلتفرم در این راستا با انجام تحقیقات، تدوین مدیاپلن و استراتژی به صاحبان مشاغل کمک میکند که از مخاطبان اطلاعات بیشتر و دقیقتری به دست آوردند.
روابط عمومی این پلتفرم درباره شرح فعالیتشان به دیام برد اینگونه توضیح میدهد: «دیتامات پلتفرم رصد رفتار مخاطبان رسانههای دیداری (تلویزیون و VODها) است و با کمک نظرسنجی روزانه و اپلیکیشن آنلاین، اطلاعاتی درباره تماشای برنامههای مختلف، ویژگیهای دموگرافیک بینندگان و تماشای تبلیغات توسط آنها را رصد میکند و با تحلیل این اطلاعات در بهینهسازی بودجه و دسترسی دقیقتری به مخاطب هدف یاری میرساند.»
گزارش تحقیق سریال زخم کاری در آستانه شروع فصل دوم آن توسط این پلتفرم تهیه شده است. این سریال به کارگردانی محمدحسین مهدویان، یکی از سریالهای محبوب شبکه خانگی در حال حاضر است. در هفتههای گذشته، تبلیغات عجیب و قابلتوجه این سریال در کمپین «بازگشت زخم کاری» توجهها را به سمت شروع این سریال جلب کرد.
دیتامات این گزارش را به صورت دادهمحور و با نظرسنجی از ۳۰ هزار خانوار ایرانی انجام داده است، نمونههای این تحقیق از ۳۱ استان انتخاب شدهاند و به صورت تلفنی به سوالات پرسشنامه پاسخ دادهاند. این تحقیق به فاصله ۱۰ روز از ۸ تا ۱۷ شهریور انجام شد. در این مطلب نکات برجستهای از این گزارش را میخوانیم.
گزارش کامل را میتوانید از اینجا بخوانید.
برخی از نکات مهم این گزارش:
- فصل اول این سریال رتبه اول در سریالهای پرمخاطب شبکه نمایش خانگی را به دست آورد.
- ۲۸ درصد مخاطبان این سریال در پلتفرمهای تماشای آنلاین فیلم (VOD) این سریال را دنبال کردهاند.
- ۶۶ درصد از افرادی که این سریال را تماشا کردهاند تمام قسمتهای فصل اول را تماشا کردهاند.
- ۷۵ درصد بینندگان این سریال، تماشای آن را به دیگران توصیه میکنند.
- بر اساس نتایج این گزارش شهر مشهد بیشترین و شیراز کمترین آمار را در توصیه این سریال به دیگران داشتهاند.
تهران، مرکز تبلیغات شروع فصل دوم
بیلبوردها و تبلیغات این سریال برای شروع فصل دوم حال و هوای یادآوری قصه زخم کاری را داشت. ۳۵ درصد افراد از شروع فصل دوم این سریال خبر داشتند. بر اساس نتایجی که دیتامات به دست آورد، شهر تهران درباره شروع فصل دوم زخم کاری، با آمار ۴۲ درصد، بالاترین و شهر تبریز با ۲۴ درصد، کمترین آگاهی را از شروع این سریال داشت.
در میان سریالهای شبکهنمایش خانگی این سریال رتبه اول سریالهای پرمخاطب را از آن خود کرده است و پس از سریالهای پوست شیر، حیثیت گمشده، جیران، یاغی و رهایم کن در رتبههای بعدی جای گرفتند.
تاثیرگذاری رسانهها تا چه حد بود؟
غالبا رسانهها به صورت ترکیبی برای هدفهای مارکتینگی خود کار میکنند. در پروموت کردن فصل دوم این سریال هم از استراتژیهای مختلفی استفاده شد. تبلیغات محیطی، اینستاگرام، فیلیمو، دوستان و آشنایان، رسانههای اجتماعی ( تلگرام، صفحات شخصی اینستاگرام بازیگران سریال)، روبیکا و تبلیغات پیامکی از راههایی بودند که کمپین اطلاعرسانی فصل دوم زخمکاری را بر عهده داشتند.
بر اساس نتایج دیتامات تبلیغات محیطی با ۴۸ درصد اولین رتبه و اینستاگرام با ۲۳ درصد دومین رتبه را در این تاثیرگذاری داشت. فیلیمو ۱۴ درصد، دوستان و آشنایان ۱۳ درصد، رسانهها ۱۱ درصد و روبیکا و تبلیغات پیامکی ۲ درصد در اطلاعرسانی درباره شروع فصل دوم این سریال تاثیر داشتهاند.
در گروههای سنی زیر ۲۹ سال، اینستاگرام بیشترین سهم آگاهیرسانی را داشته است.
تبلیغات جذاب و بررسی احتمال تماشای سریال
از میان افرادی که از شروع سریال مطلع بودهاند، ۵۰ درصد این تبلیغات را جذاب و تاثیرگذار خواندهاند. ۵۸ درصد افراد از زمان پخش فصل دوم زخمکاری آگاهی داشتهاند که این آگاهی با بالاتر رفتن گروههای سنی افراد افزایش مییابد.
از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردهاند درباره میزان احتمال تماشای این سریال پرسیده شد:
- احتمال بالای تماشای سریال در ۶۱ درصد افراد وجود داشت.
- ۱۶ درصد افراد اذعان داشتهاند به احتمال متوسط به تماشای این سریال مینشینند.
- ۲۳ درصد احتمال تماشای این سریال را کم دانستهاند.
در صورت تمایل برای مطالعه کامل گزارش اینجا کلیک کنید.
برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in