معرفی شرکت تحقیقات بازار emrc و ابزار Ad*X در پایش رسانهها
فهرست مطلب
شرکت تحقیقات بازار رسانه امروز (emrc) از سال ۱۳۸۲ در زمینه تحقیقات بازار فعالیت میکند و عضو خانواده dnaUnion است. این شرکت با ارائه گزارش و تحلیل اطلاعات و دادههای کیفی و کمی در حوزههای مصرفکنندگان، شبکههای توزیع و خردهفروشی و همچنین تبلیغات و رسانهها به صاحبان کسبوکارها خدمات ارائه میدهد.
این مجموعه نقش خود در حوزه تحقیقات بازار را «روشنگری» میداند و دلیل آن را اینگونه توضیح میدهد که این شرکت پس از تجزیه و تحلیل دادهها و اطلاعات جمعآوری شده با شیوهها و روشهای مختلف مسیر مشخص و روشنی را برای صاحبان کسبوکارها ترسیم میکند.
سرویسها و خدمات emrc
- برگزاری انواع تحقیقات کیفی در حوزههای گوناگون
- انجام انواع تحقیقات کمی و تحلیل دادهها
- بررسی رفتار خرید مصرفکنندگان
- تحقیقات ویژه شبکه توزیع کالا، شعب فروش و خردهفروشیها
- پایش فعالیتهای تبلیغاتی
- برنامهریزی و ارزیابی تبلیغات
Ad*X ابزاری برای پایش تبلیغات در رسانهها
پایش تبلیغات در رسانه یا Advertising Monitoring یکی از مجموعه خدمات تحقیقات رسانهای در emrc با استفاده از ابزار Ad*X میباشد. گفته میشود هدف اصلی Ad*X، آگاهی برندها از فعالیتهای تبلیغاتی خود و رقبایشان از طریق پایش و بررسی روزانه، هفتگی و ماهانه تبلیغات در رسانههای مختلف شامل تلویزیون، رادیو، نشریات (روزنامه و مجله) و رسانههای محیطی است.
مجموعه emrc درباره پایش تبلیغات و استفاده از این ابزار عنوان میکند: «گزارشات استخراج شده از Ad*X جهت تصمیمگیری صحیح در فعالیتهای تبلیغاتی به آژانسهای تبلیغاتی و برندها در جهت شناسایی جایگاه خود و رقبا در تبلیغات یاری میرساند. در این گزارشات سهم تبلیغات، روند تغییرات فعالیتهای تبلیغاتی، مشخصات و محتوای تبلیغات اجرا شده برند و رقبا و همچنین نمونه تبلیغات رقبا ارائه میشود.»
اهداف ابزار Ad*X و بررسی رقبا
- بررسی روند تغییرات فعالیتهای تبلیغاتی
- بررسی جزئیات برنامه پخش تبلیغات برند مورد بررسی و رقبا
- بررسی سهم تبلیغات
- بررسی محتوای تبلیغات پخش شده و ارائه نمونه آگهی رقبا
فرآیند جمعآوری اطلاعات پایش تبلیغات در رسانههای مختلف
تلویزیون و رادیو
از طریق ضبط برنامهها، مرور برنامهها و استخراج باکسهای تبلیغاتی و ثبت دادهها در نرم افزار و آرشیو نمونه آگهیها
نشریات
از طریق خریداری نشریات، بازبینی نشریات و استخراج آگهی و ثبت دادهها در نرمافزار و آرشیو نمونه آگهیها
رسانههای محیطی
از طریق عکاسی و جمعآوری اطلاعات، بازبینی اطلاعات جمعآوری شده و کنترل و ثبت دادهها در پلتفرم مربوطه
این ابزار عنوان میکند در انتهای پایش رسانهها گزارشگیری انجام میدهد و نتایج گزارش را با امکان فیلتر کردن موارد مورد نظر در جداول و نمودارهای مختلف ارائه میدهد.
برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in