پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
گزارش‌ها

۷۵ درصد ایرانی‌ها با مفهوم بازاریابی سبز آشنایی ندارند؛ گزارش فودکس درباره نگردش به بازاریابی سبز محصولات غذایی

مهدیه اسماعیلی مهدیه اسماعیلی
13 مرداد 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه
۷۵ درصد ایرانی‌ها با مفهوم بازاریابی سبز آشنایی ندارند؛ گزارش فودکس درباره نگردش به بازاریابی سبز محصولات غذایی
زمان مطالعه: 3 دقیقه

فودکس، با هدف بررسی آگاهی و شناخت افراد از بازاریابی سبز گزارشی را منتشر کرده است. بازاریابی سبز، به معنای ارتقای محصولات و خدماتی است که از لحاظ زیست محیطی پایدار هستند و در فرآیند تولید، توزیع و مصرف، کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می‌کنند. این نوع بازاریابی نه تنها به بهبود وضعیت محیط زیست کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به عنوان یک مزیت رقابتی برای شرکت‌ها و کسب‌وکارها نیز مطرح شود.

با توجه به اهمیت این موضوع، پژوهش حاضر با هدف بررسی آگاهی و شناخت افراد از بازاریابی سبز انجام شده است. در این پژوهش کمی، تعداد ۱۲۰۰ نفر از افراد جامعه مورد بررسی قرار گرفته‌اند تا سطح آگاهی و درک آن‌ها از بازاریابی سبز سنجیده شود. نتایج این تحقیق می‌تواند به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک کند تا با بهره‌گیری از استراتژی‌های بازاریابی سبز، نه تنها به محیط زیست کمک کنند، بلکه نیازها و انتظارات مصرف کنندگان خود را نیز بهتر درک و پاسخ دهند.

۴۴ درصد افراد تجربه خرید محصولات سبز را دارند

براساس نتایج به دست آمده از پژوهش فودکس، ۴۴ درصد پاسخ‌دهندگان تجربه خرید چنین محصولاتی را داشته‌اند. این نشان می‌دهد که هنوز فرصت‌های زیادی برای افزایش تجربه خرید محصولات سبز در جامعه وجود دارد.

آیا تجربه خرید محصولات سبز را داشته‌اید؟

۷۵ درصد افراد با بازاریابی سبز آشنا نیستند

گزارش فودکس همچنین نشان می‌دهد که تنها ۲۵ درصد از این جامعه آماری معتقدند با مفهوم بازاریابی سبز آشنا هستند و ۷۵ درصد دیگر آشنایی ندارند. همچنین ۵۵.۴ درصد از پاسخ‌دهندگان علاقه زیادی به برندهایی که از بازاریابی سبز استفاده می‌کنند دارند، در حالی که تنها ۷.۶ درصد علاقه کمی دارند. این نتایج نشان می‌دهد که بازاریابی سبز می‌تواند به طور موثری علاقه‌مندی مصرف‌کنندگان را به برندها افزایش دهد و به بهبود تصویر برندها در ذهن مصرف‌کنندگان کمک کند.

چقدر به برندهایی که از بازاریابی سبز استفاده می‌کنند علاقه دارید؟

۷۷ درصد افراد محصولات سبز را به دیگران توصیه می‌کنند

نتایج تحقیقات فودکس همچنین نشان داد که حدود ۷۵ درصد از پاسخ‌دهندگان حاضرند تا حد زیادی محصولات غذایی سبز را به دیگران معرفی و توصیه کنند که می‌تواند راهنمایی برای تولیدکنندگان و بازاریابان در ترویج محصولات دوستدار محیط زیست باشد. با توجه به اهمیت تبلیغات دهان به دهان، این این نتایج می‌تواند بیانگر این نکته باشد که اعتماد مخاطبان به تبلیغات سبز ، خود به عنوان یک بازوی تبلیغاتی برای برندها فعالیت خواهند کرد.

تا چه میزان حاضرید محصولات غذایی سبز را به دیگران معرفی کنید؟

میزان تبلیغات محصولات سبز کافی نبوده است

براساس گزارش فودکس، ۳۶ درصد از پاسخ‌دهندگان تبلیغات مربوط به بازاریابی سبز را به یاد دارند، در حالی که ۶۴ درصد دیگر قادر به یادآوری نبودند. این نشان‌دهنده نیاز برندها به افزایش تلاش‌های تبلیغاتی در زمینه محیط زیست برای جلب توجه بیشتر مخاطبان است.

آیا تبلیغی از برند غذایی به خاطر می‌آورید که بر دوستدار محیط زیست بودن تاکید کرده باشد؟

۳۰ درصد افراد برای محصولات سبز هزینه بیشتری می‌کنند

برای هر بازاریابی قیمت‌گذاری محصولات در حوزه بازاریابی سبز اهمیت بالایی دارد. فودکس در این پژوهش از پاسخ‌دهندگان پرسیده که چقدر حاضرند برای محصولات سبز هزینه کنند. نتایج فودکس نشان داد که در حدود ۳۰ درصد از پاسخ مخاطبان حاضرند هزینه بیشتری را برای محصولات غذایی سبز بپردازند. درحالیکه تنها ۴ درصد گفته‌اند که برای این محصولات خیلی کم هزینه می‌کنند. این می‌تواند راهنمایی برای تولیدکنندگان و بازاریابان در ترویج محصولات دوستدار محیط زیست باشد.

تا چه میزان حاضرید برای خرید محصولات سبز و دوستدار محیط زیست هزینه کنید؟

پاکت
به اشتراک بگذارید:
مهدیه اسماعیلی
مهدیه اسماعیلی
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

پلاتین