معرفی ابزار تولید محتوا با هوش مصنوعی «خودنویس»
فهرست مطلب
از وقتی هوش مصنوعی وارد زندگی روزمرهی انسانها شد، برخی از کسبوکارها به فکر استفاده از آن برای تولید و رشد سرویسهای خود افتادند. کسبوکارهایی نیز به ارائه سرویسهای تولید محتوا با زیرساختهای هوش مصنوعی پرداختند؛ یکی از این سرویسهای تولید محتوا با هوش مصنوعی در ایران، خودنویس است. این سرویس، در یک سال اخیر راهاندازی شده و شما میتوانید با استفاده از آن، موضوع و تعداد کلمات مقاله خود را به هوش مصنوعی بدهید و از این سرویس بخواهید که برای شما متنی را تولید کند.
گفته میشود این سرویس چنان ساخته و پرداخته شده که توانایی تولید متنهای کوتاه مثل کپشنهای اینستاگرام، متنهای بلندتر مانند داستان و حتی مقالههای علمی را دارد. سعید علیمرادی و همکارانش، توسعهدهندگان سرویس خودنویس هستند. این سرویس، از تیرماه ۱۴۰۱ شروع به کار کرده و آخرین بهروزرسانیاش نیز در مرداد ۱۴۰۲ انجام شدهاست.
تولید محتوا با کمک هوش مصنوعی
با همهگیری استفاده از اینترنت و همزمان با رونق گسترده شبکههای اجتماعی، کسبوکارهای دیجیتال و آنلاین نیز رشد فراوانی داشتهاند. توسعه اینترنت و ابزارهای هوش مصنوعی، علاوه بر کسبوکارهای جدید، کسبوکارهای قدیمیتر را نیز ناگریز به استفاده از شبکهی جهانی وب برای برندسازی و تبلیغات خود کرده است؛ زیرا بیشترین پلتفرمهایی که مدیران مارکتینگ در شرکتها، استارتاپها و برندها برای مطرحکردن برند و افزایش فروش از آنها استفاده میکنند، وبسایتها و شبکههای اجتماعی هستند.
تولید محتوا در جهان امروز نقش کلیدی و تعیینکنندهای در رشد کسبوکارها ایفا میکند؛ این در حالی است که خود نوشتن کار سخت و فرسایندهای است. این مسئله چنان برجسته و پررنگ است که بسیاری از کسبوکارها، متخصصان تولیدمحتوا را که عموماً نویسنده هستند، در واحدهای برندینگ و تبلیغات خود استخدام میکنند. این متخصصان وظیفه تولید محتوای متنی و ویدیویی کسبوکارها را برعهده میگیرند. کسانی که با استفاده از دانش و آگاهیشان از طنز، ادبیات و البته مارکتینگ، میتوانند محتواهای جذابی را برای مخاطب طراحی و اجرا کنند.
خودنویس یکی از سرویسهایی است که بر اساس هوش مصنوعی، به تولید متن میپردازد. تولید متن در خودنویس با استفاده از چهار مدل «چابک»، «پیشرو»، «حرفهای» و «تخصصی» انجام میشود که هر کدام ویژگیهای خود را دارند.
مدل چابک
مدل پیشرو
مدل حرفهای
مدل تخصصی
معرفی خدمات خودنویس
ایدهپردازی
با انتخاب این گزینه، شما با داشبوردی مواجه میشوید که اولین بخش آن «هدف» است. شما در این بخش هدف خودتان از متن را مشخص میکنید. برای مثال، کپشن اینستاگرام یا نوشتن داستان. سپس در بخش «موضوع»، مشخص میکنید که میخواهید متن در چه موضوعی نگاشته شود. بعد از انتخاب زبان (انگلیسی یا فارسی)، خودنویس متن شما را مینویسد. برای مثال، با انتخاب «ایدهپردازی»، با هدف «نوشتن کپشن اینستاگرام» و با موضوع «درختهای پاییزی»، ایدههای زیر از «خودنویس» استخراج میشود [هشتگها نیز پیشنهاد خودنویس است]
درختان پاییزی، با تنوع رنگهای زرد، قرمز و نارنجی، یک نمایش بینظیر را ایجاد میکنند. #پاییز
رنگهای پاییز درختان شهر ما را به یک نقاشی زنده تبدیل کرده است. #درخت_پاییزی
توجه کنید که بهترین مدل برای این سرویس، مدل حرفهای است.
توصیف محصول
خودنویس درباره این سرویس میگوید: «این سرویس مناسب تولید کنندگان محتوا در حوزه e-commerce است که میخواهند به سرعت متون منحصر به فرد و با کیفیتی برای محصولات خود بنویسند.»
در این سرویس با وارد کردن مشخصات محصول و چند عبارت کلیدی میتوانید توصیفات جذابی برای محصول خود داشته باشید. بهترین مدل برای این سرویس، مدل تخصصی خودنویس است که میتواند دقیقترین مشخصات محصول را برای محصول مد نظر شما مییابد و متن را بر اساس آن تولید میکند.
تولید مقاله
در این بخش، شما ابتدا «عنوان» مقاله مورد نظرتان را انتخاب میکنید و سپس، با واردکردن کلمههای کلیدی مقاله، میتوانید متن مورد نظرتان را با ساختار یک مقالهی مناسب بلاگ، تولید کنید.
به صرفهترین مدل برای این سرویس، مدل پیشرو و مدل تخصصی است.
مقالهی حرفهای
بوسیله این بخش میتوانید مقالهای منسجم پردازش کنید. ابتدا، تعداد سرتیترهای مقاله را مشخص کنید. بعد شما میتوانید با استفاده از گزینههای موجود، عنوان مقاله خود را تعیین کنید. خودنویس سه گزینه به شما پیشنهاد میدهد. با انتخاب یکی از این سه گزینه، به پیشنهادهای خودنویس درباب مقدمه میرسیم. پس از انتخابِ یکی از سه گزینه، خودنویس سرتیترهای پیشنهادی خود را نیز ارائه میدهد. بعد، با انتخاب «تولید مقاله»، کافی است منتظر بمانید تا یک مقالهی مناسب و شستهرفته به شما تحویل داده شود. خودنویس در مورد این بخش اضافه میکند که مانند سرویس تولید مقاله، در این سرویس نیز مدل های پیشرو و تخصصی بهترین عملکرد را دارند.
بعد از تولید متن در هر کدام از این حالات، میتوانید با انتخاب متنهای نوشتهشده، به خودنویس دستور بدهید که لحن نوشتهها را تغییر دهد یا آنها را خلاصهسازی کند یا اینکه ادامهی آنها را نیز بهنگارش درآورده یا آنها را بازنویسی کند. ضمن اینکه خود شما نیز میتوانید به ویرایش نوشتهها بپردازید.
در ادامه، به توضیح این چهار ویژگی «ادیتور هوشمند» خودنویس میپردازیم.
ویژگیهای ادیتور هوشمند خودنویس
تغییر لحن
در دنیای امروز که برندینگ و دیجیتال مارکتینگ یکی از ارکان مهم در کسبوکارها بهشما میرود، بسیار مهم است که متنهای تولیدشده در بلاگها یا شبکههای مجازی کسبوکارها متناسب با لحن و ادبیات سازمانی تأییدشده برای آن برند یا کسبوکار باشد.
بوسیله گزینه «تغییر لحن» کاربر میتواند نسبتبه تغییر لحن نوشتهی تولیدشده در سرویس خودنویس اقدام کند تا متن با لحن رسمیتر یا صمیمانهتری نوشتهشود. برای مثال، معمولاً برای طراحی نامههای اداری یا تجاری، نیاز به لحن رسمیتر و برای نوشتن کپشنهای شبکههای اجتماعی، نیاز به لحن صمیمانهتر و دلگرمکنندهتری است.
خلاصهنویسی
بسیار پیش میآید که ما به هر دلیلی نیازمندِ دسترسییافتن به متنی خلاصهتر و کوتاهتریم. ممکن است با مقالهای برخورد کردهباشیم و نیار باشد تا آن را خلاصه کنیم تا بتوانیم در زمانی کمتر، آن را دریافت و درک کنیم؛ یا پس از تولید متن، به این نتیجه رسیدهباشیم که بهتر است برای انتشارِ آن در یک شبکهی اجتماعی، متنی خلاصهتر و کوتاهتر بنویسیم. برای مثال، میدانیم که کپشنهای اینستاگرام محدودیت تعداد کلمه دارند و نمیتوان متنی بسیار بلند را بهراحتی در این بستر منتشر کرد. قابلیت «خلاصهنویسی» هوش مصنوعی موجود در سرویس خودنویس کلمات و مفاهیم کلیدی موجود در متن را شناسایی کرده و با استفاده از آنها، متنی کوتاهتر را بازتولید میکند.
ادامهنویسی
در مواردی لازم است تا برای انتشار یک متن در بلاگ یا در قالبِ مقاله، بتوانیم تعدادِ کلمات بیشتری تولید کنیم یا ایدههای موجود در متن را شرح بدهیم.
ادامهنویسی امکانی است که علیالخصوص در ایدهپردازی و نیز نوشتن مقاله بهکار میآید. بسیار پیش میآید که نویسندهای متنی را تا جایی پیش میبرد و از آنجا به بعد، ناگهان دیگر نمیداند چه بنویسد یا چهگونه متن را ادامه دهد؛ چهطور ایدههای موجود در متن را گسترش دهد که در اینگونه موارد می توان از قابلیت «ادامهنویسی» خودنویس استفاده کرد.
بازنویسی
بسیاری از نویسندههای بزرگ تاریخ ادبیات به این مطلب شهرهاند که بازنویسیهای متعددی روی کارهای خود انجام میدادند تا متنی رساتر و روانتر تولید شود.
در مواردی لازم است تا مقالهای انگلیسی را به فارسی برگردانیم و منتشر کنیم، اما بهدلیل بحثها و مرزهای باریک موجود در مبحث سرقت ادبی، ممکن نیست به ترجمه سادهی متن اکتفا کرد و بهتر است تا با بازنویسی، ساختار نوشته تغییراتی اساسی پیدا کند که کاربر در این موارد میتواند از ویژگی «بازنویسی» استفاده کند.
برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in
خیلی ممنون برای معرفی این سرویس. من از مدل تخصصی تو ایدهپردازی استفاده کردم و متنی که تولید کرد خیلی کیفیت بالایی داشت در مقایسه با مدل مشابه و اینکه دسترسیش راحتتره و دردسر فیلترینگ رو نداره.
من چندین بار از سرویس ایده پردازی برای نوشتن کپشن اینستاگرام استفاده کردم. خیلی ابزار دقیق و متفاوتیه. و همچنین مدل چابکی که دارن به صورت لایو محتوا رو از اینترنت کرال میکنه که نسبت به چت جیپیتی خیلی بهتره؛ اینطوری میتونی به محتوای روز دسترسی داشته باشی. دمتون گرم واقعا
ابزار خیلی کاربردی هستش
ابزار بسیار کاربردی و مفیدی هست
من از این محصول استفاده کردم
برام کاربردی بود
مخصوصا تغییر لحن و ویراستاری
کمک زیادی میکنه
و خلاصه نویسی
این مواردی بود که استفاده کردم و راضی ام
چنین سوریس هایی به خصوص با زبان فارسی کم هست و وجود آنها بسیار کمک کننده است.
این سرویس در مقایسه با سرویس های خارجی راحت تر و همچنین به صرفه تر هست. همینکه با خیال راحت و بدون تحریم و استرس مسدود شدن میشه باهاش کار کرد عالیه. من از وقتی که با این سرویس آشنا شدم کلی آپدیت شده و سرعت و کیفیتش خیلی بالاتر رفته. با آرزوی موفقیت و آپدیت های خفن تر
خیلی جالب بود برای اولین بار دیدم چنین ابزاری برای زبان فارسی ساخته بشه