گزارش سال ۱۴۰۲ اُکالا منتشر شد: رشد ۲ برابری در تعداد سفارشها و ۲.۵ برابری در تعداد مشتریان جدید
فهرست مطلب
پلتفرم اکالا گزارش عملکردی سال ۱۴۰۲ خود را ارائه کرد. این پلتفرم در گزارش خود با اشاره به رشد ۱۱۸ درصدی سفارشها و رشد ۱۴۷ درصدی مشتریان جدید نسبت به سال گذشته، آماری را از کمپینهای تبلیغاتی اجرا شده در این سال ارائه کرده است که براساس آنها کمپین دومرحلهای ۳۶۰ درجه این برند که در شهر تهران که با مشارکت برندهایی مانند رعنا، میماس و گلرنگ برگزار شد، باعث تقویت فروش و دیده شدن بیشتر این برندها در بازار شده است و توانسته که میزان فروش شامپو بدن گلرنگ را ۷۹۰ درصد در این بازه و نسبت به قبل در پلتفرم اکالا افزایش دهد.
به گزارش دیام برد، پلتفرم خرید آنلاین محصولات سوپرمارکتی اُکالا به تازگی گزارش عملکرد ۱۴۰۲ خود را منتشر کرده و در آن به بررسی تغییرات و رشدهای این پلتفرم، تحلیل و تغییر رفتار مشتریان و مواردی از این قبیل پرداخته است. مهدی اعتمادی و حامد رضایی فرخ اُکالا مدیران ارشد اجرایی این مجموعه که از سال ۱۳۹۶ بعنوان یک مارکتپلیس شروع به کار کرده درباره گزارش میگویند: «تمرکز اصلی ما در سال گذشته و همینطور امسال بر ارتقای تجربه خوشایند کاربران، پشتیبانی مشتریان و سرعت ارسال سفارشها بوده است. همچنین با ایجاد ارتباطی سازنده و مبتنی بر اعتماد با فروشندگان و تأمینکنندگان، خریدی بهصرفه را برای مشـتریان فراهم کرده و با حذف هزینه ارسال، سبک خرید مشتریان را متحول کردیم. ما با تکیه بر نیمقرن تجربه گروه صنعتی گلرنگ و تیم جوان و متخصص ُاکالا، متعهد به تحول بازار آنلاین محصولات سوپرمارکتی بهواسطه خلق تجربه منحصربهفرد در خرید راحت برای همه اقشار جامعه هسـتیم. گزارش پیشرو راوی جزئاِت نوآوریها و تلاشهای تیم اکالا درسال گذشته است. این گزارش تعهدیسـت به شفافیت ما با ذینفعان و میلیونها کاربری که ما افتخار خدماترسانی به آنها را داریم؛ مخاطبان و ذینفعانی که اعتماد آنها را باارزشترین سرمایه خود میدانیم.»
اُکالا در یک نگاه
برای مطالعه نسخه کامل گزارش از این لینک استفاده کنید.
کمپینهای اکالا و تاثیر آن روی برندها؛ ۷۹۰٪ رشد فروش شامپو بدن گلرنگ
در گزارش میخوانیم در سال ۱۴۰۲ کمپینهای مختلفی اجرا شد و پیرو آن برندها تحت تأثیر این کمپینها قرار گرفتند. کمپین ۳۶۰ درجه شهر تهران، در دو فاز با مشارکت برندهایی همچون رعنا، سافتلن، میماس و گلرنگ برگزار شد. این کمپین باعث تقویت فروش و دیده شدن بیشتر برندها در بازار شده است. افزایش چند برابری فروش برای این برندها یکی از مهمترین دستاوردهای این کمپین بود.
اکالا در این گزارش اشاره کرده است که اجرای این کمپین دو مرحلهای که یک ماه و نیم به طول انجامیده، باعث رشد ۷۹۰ درصدی در فروش شامپو بدن گلرنگ در پلتفرم اکالا شده است.
اُتایم و ظرفیتهای افزایش فروش در آن
اُتایم یک ظرفیت مخصوص در پلتفرم ُاکالا برای برای ارائه پرتخفیفترین کالاها است. در گزارش پیرامون ویژگیهای و ظرفیتهای موجود در اُتایم میخوانیم: «اُتایم فرصتی ویژه برای افزایش چند ده برابری فروش است.»
اُکالارَنک اعلام میکند از سال ۱۳۹۸ با هدف کمک به انتخاب بهترین محصولات سوپرمارکتی از نظر قیمت، کیفیت و طعم راهاندازی شده است. در گزارش میخوانیم همه کاربران میتوانند در رتبهبندی مردمی کالاهای سوپرمارکتی شرکت کنند تا مشتریان تجربه خرید آگاهانهتری داشته باشند.
مشتریان در اُکالا؛ رشد ۴۷درصدی متوسط تعداد سفارش هر مشتری
در گزارش می خوانیم بیشترین میزان رشد تعداد سفارش با ۱۴۴٪ در تهران بوده است.
هریک از مشتریان اُکالا به طور متوسط ۴۷ درصد بیشتر از سال قبل سفارش ثبت کردند و ۶۵٪ مشتریان بعد از تجربه ی خرید اول در سال ۱۴۰۲ دوباره این پلتفرم را انتخاب کردند.
روز ۴ اسفند ۱۴۰۲ رکورد خرید آنلاین از سوپرمارکتها شکسته شد.
سهم فروش دستههای محصولی؛ محصولات لبنی در صدر محصولات
پرفروشترین کالاها و برندها در سالی که گذشت؛ نوشابه خانواده در صدر بیشترین تعداد کالاها
در صورت تمایل به مطالعه بیشتر از این لینک استفاده کنید.
برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in