پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
گزارش‌ها

گزارش عملکرد فروشگاه‌های سوپرمارکت اسنپ در سال ۱۴۰۲؛ تنقلات، نوشیدنی و لبنیات، به ترتیب پرفروش‌ترین دسته‌ها در سوپرمارکت اسنپ

مرجان عبدی مرجان عبدی
30 خرداد 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گزارش عملکرد فروشگاه‌های سوپرمارکت اسنپ در سال ۱۴۰۲؛ تنقلات، نوشیدنی و لبنیات، به ترتیب پرفروش‌ترین دسته‌ها در سوپرمارکت اسنپ
زمان مطالعه: 3 دقیقه

اسنپ گزارش عملکرد فروشگاه‌های سوپرمارکت خود را (تحویل فوری) را منتشر کرده است و در آن به بررسی آمارهای خرید و فروش، عملکرد فروشگاه‌ها، تحلیل رفتار کاربران و استراتژي فروش پرداخته است.

در گزارش می‌خوانیم هلدینگ اسنپ گروسری (سوپرمارکت اسنپ) ارائه خدمات سوپرمارکتی در گروه اسنپ را به عهده دارد و تا به امروز بیش از ۷ میلیون کاربر از خدمات اسنپ گروسری استفاده کرده‌اند.

در این مطلب به مرور برخی نکات برجسته گزارش می‌پردازیم. برای مطالعه نسخه کامل گزارش از این لینک استفاده کنید.

بیش از ۷ میلیون کاربر حداقل یک بار از خدمات آنلاین فروش کالاهای سوپرمارکتی بهره‌مند شده‌اند و بر اساس اعلام سوپرمارکت اسنپ، تا کنون بیش از ۵ هزار فروشگاه در ۳۱ استان کشور با این پلتفرم همکاری کرده‌اند.

حجم بازار آنلاین کالاهای سوپرمارکتی در کمتر از ۲ سال، ۲.۵ برابر شده است و اسنپ پیش بینی می‌کد این رشد طی سال‌های آینده ادامه خواهد داشت.

رفتار خرید کاربران و گروه‌های پرطرفدار محصولات

در سال گذشته سبد خرید کاربران اسنپ به طور میانگین شامل ۷ قلم کالا بوده است. ارزش ریالی این سبدها در مقایسه با سال قبل ۵۰٪ رشد داشته است.

آمارهای سوپرمارکت اسنپ نشان میدهد کاربران نسبت به خرید آنلاین این گروه کالاها علاقه بیشتری نشان می‌دهند. گروه کالاهایی مثل تنقلات، به ویژه در مناسبت‌ها فروش بالایی دارند و در گزارش به فروشگاه‌ها پیشنهاد شده که به موجود داشتن این گروه از اقلام مصرفی کاربران توجه ویژه‌ای داشته باشند.

آخرهفته‌ها، پرفروش‌ترازهمیشه

پنجشنبه و جمعه پرسفارش‌ترین روزهای هفته‌ا‌ند. بسیاری از کاربران در این روزها، خریدهای کل هفته را انجام می‌دهند، یا برای تفریح آخر هفته خرید می‌کنند.

استراتژي‌های رشد فروش در اسنپ

در گزارش آمده است یکی از جذا‌ب‌ترین مشوق‌ها برای کاربران خرید با تخفیف و قیمت‌های رقابتی است. بخش قابل توجهی از بودجه تبلیغات و بازاریابی سوپرمارکت اسنپ صرف برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های تخفیفی و کمپین‌های متنوع می‌شود. سوپرمارکت‌های فعال با مشارکت در این طرح‌ها، موفق به جذب تعداد زیادی مشتری جدید در سال گذشته شده‌اند.

یکی از سوپرمارکت‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ با مشارکت در طرح‌های تخفیفی ۱۴,۰۰۰ مشتری جدید جذب کرد.

تخفیف نارنجی

هر روز کالاهای پرطرفدار بسیاری در سوپرمارکت اسنپ با تخفیف‌های ۱۵ تا ۵۰ درصدی ارائه می‌شوند. فروشندگانی در این فضای رقابتی موفق می‌شوند که فعالانه در این طرح‌ها مشارکت کنند.. در ٪۴۰+ سبدها حداقل یک کالای تخفیف‌دار وجود دارد.

پک‌های‌ به‌صرفه نمونه‌ایی دیگر از راه‌های افزایش فروش

علاوه بر تخفیف‌های روزانه، برخی محصولات به صورت پک‌های چندتایی با تخفیف به فروش می‌رسند. نوشیدنی‌ها محصولاتی هستند که در این طرح‌ها مورد استقبال قابل توجه‌ای قرار می‌گیرند. میانگین ارزش سبدهای خریدی که شامل یک پک به‌صرفه باشد، تا ۵۰ درصد بیشتر است.

دعوت فروشندگان به‌ به‌روز نگه داشتن محصولات پرفروش؛ هوای پرفروش‌ها رو داشته باش

محصولات پرفروش، بسیاری اوقات انگیزه کاربر برای خرید یک سبد کامل از فروشندگان است. در گزارش به فروشندگان پیشنهاد شده است موجودی محصولات پرفروش را همیشه به‌روز نگه دارند.

پرفروش‌ترین کالاهای این پلتفرم به ترتیب نوشابه ۱.۵ لیتری کوکا، اسنک چی‌توز و شیر کم‌چرب ماهشام بوده است.

در پایان گزارش چند نکته برای افزایش فروش به مخاطبان اسنپ اکسپرس پیشنهاد شده است:

۱. توجه به ساعت‌های پر بازدید

۲. خوش‌قولی و ارسال به‌موقع سفارش

۳. بسته‌بندی اصولی و رعایت احترام به مشتری

۴. لزوم توجه به تاریخ انقضا و ایجاد تجربه رضایت‌بخش از خرید آنلاین برای مشتری

در صورت تمایل برای مطالعه کامل گزارش اینجا کلیک کنید.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

پلاتین