پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
گزارش‌ها

گزارش عملکرد زرین پلاس؛ سهم حدودا ۵۰ درصدی خرده‌فروشی‌ها

مرجان عبدی مرجان عبدی
24 دی 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گزارش عملکرد زرین پلاس؛ سهم حدودا ۵۰ درصدی خرده‌فروشی‌ها
زمان مطالعه: 4 دقیقه
هلدینگ زرین بیش از ۱۲ سال است که در صنعت مالی کشور فعالیت می‌کند. زرین پلاس، سرویس کش‌بک این هلدینگ، از سال ۹۷ راه‌اندازی شده است. این مجموعه گزارش عملکرد سالانه خود که تا پایان تابستان ۱۴۰۲ را در برمی‌گیرد، منتشر کرده است.
در این گزارش آمده است زرین پلاس در این مدت در زمینه تعداد فروشگاه‌های عضو، تخفیف دریافتی کاربران، تعداد کاربران فعال، تعداد و مبلغ تراکنش‌ها رشد داشته است و ارقام مربوط به این حوزه‌ها هر کدام تغییرات زیادی داشته‌اند. همچنین امکانات خرید اعتباری، برداشت مبلغ کش‌بک‌ها علاوه بر حالت نقدی سابق، به صورت کوپن، بسته اینترنت و شارژ هم به این سرویس اضافه شده است.
در این مطلب بخش‌هایی برگزیده‌ای از این گزارش را می‌خوانیم. نسخه کامل گزارش را از اینجا مطالعه کنید.

امکاناتی از این اپلیکیشن که در گزارش می‌خوانیم:

  • تخفیف (تا ۲۵٪) به‌صورت بازپرداخت به کاربر (کش‌بک) به‌ازای هر خرید بدون محدودیت حداقل و حداکثر مبلغ
  • دریافت جایزه ریفرال یا هدیه دعوت از دوستان در ازای معرفی اپ به دیگران
  • یافتن فروشگاه‌های تخفیف‌دار در اصناف مختلف (سوپرمارکت، میوه‌فروشی، پروتئینی، نانوایی، رستوران، کافه، پوشاک و…) در اطراف کاربر، به همراه ساعت کار آنها و فاصله آنها از کاربر روی نقشه و امکان مسیریابی در گوگل با کلیک روی مسیریابی
  • امکان دیدن نمره و نظر مشتریان قبلی یک کسب‌و‌کار و ثبت نظر
  • امکان فهرست کردن محل‌های همیشگی خرید و ساختن لیست “مورد علاقه”
  • نمودار آمار خریدهای کاربر به تفکیک نوع محصول و میزان پس انداز و …

نگاه کلی به آمار

زرین پلاس در حال حاضر ۱۲۶۷۲ فروشگاه عضو دارد و در سال ۱۴۰۱ توانست ۴۲۳٪ بیشتر از سال قبل خود فروشگاه جذب کند. ۳۰٪ این فروشگاه‌ها زنجیره‌ای هستند.

تعداد کاربران در شهریور ۱۴۰۲ برابر با ۱،۸۳۵،۳۴۶ نفر بوده است. این کاربران مجموعا ۲۴،۵۱۱،۱۹۷،۵۱۲ (۲۴ میلیارد) تومان کشبک گرفته‌اند که ۸۰٪ این مبلغ در ۱۲ ماه گذشته به کاربران داده شده است و مبلغ کل تراکنش در زرین پلاس ۱،۴۶۳،۹۰۸،۵۷۷،۴۵۵ (بیش از ۱/۴ هزار میلیارد) تومان بوده است.

پراکندگی جغرافیایی فروشگاه‌ها، تمرکز بیشتر در تهران و تبریز

بنابر اعلام زرین پلاس رتبه اول و دوم بیشترین تعداد فروشگاه زرین پلاسی به ترتیب متعلق به تهران و تبریز است.

پراکندگی اصناف؛ سهم تقریبا ۵۰ درصدی خرده‌فروشی‌ها

داده‌های منتشره زرین پلاس نشان می‌دهد که بیشترین تراکنش‌ها در سوپرمارکت‌ها و خریدهای روزانه انجام می‌شود که تخفیف‌های آنها می‌تواند به صرفه‌جویی در هزینه‌های روزمره کمک کند.

تغییرات زرین پلاس در ۱۲ ماه گذشته

در ادامه گزارش، زرین پلاس آورده است که در این مدت ۱۲ ماهه در زمینه تعداد تراکنش، تعداد کاربران فعال اپ و گردش مالی رشدهایی بعضا تا ۶ برابر داشته است. در پایان شهریور ۱۴۰۲ تعداد کاربران فعال این سرویس که حداقل یک تراکنش در ماه داشته‌اند به ۵۱۲،۸۱۶ نفر رسیده است. تعداد تراکنش‌ها به ۷۹۷،۴۱۱ و مبلغ تراکنش به ۱/۲ هزار میلیارد تومان رسیده بوده که در زمان انتشار گزارش به ۱/۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

رشد ۴/۲ برابری تعداد تراکنش

رشد ۴ برابری تعداد کاربران فعال

رشد ۶ برابری مبلغ تراکنش

زرین پلاس در اپ استورها، بازار رکورددار بیشترین نصب این اپلیکیشن

گفته می‌شود اپلیکیشن زرین پلاس در اپ استورها بیش از ۹۰۰ هزار بار نصب شده و کاربران در بازار، گوگل پلی و مایکت بیش از ۶ هزار نظر درباره آن ثبت کرده‌اند.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای و همکاران تجاری

بنابر این گزارش همکاران زرین پلاس در زمینه پرداخت الکترونیک به ترتیب تعداد فروشگاه عضو عبارتند از: شقایق، افق کوروش (فروشگاه های زنجیره‌ای)، تجارت الکترونیک پارسیان (تاپ)، به پرداخت ملت، شرکت گندم طلایی کوروش (فروشگاه های زنجیره‌ای)، پرداخت نوین، آسان پرداخت، شرکت کارت اعتباری ایران کیش، زرین پال و سداد.

در صورت تمایل نسخه کامل گزارش را از اینجا بخوانید.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

پلاتین