پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
گزارش‌ها منتخب سردبیر

نمایش ۱۳۰ تبلیغ حین بازی ایران-ژاپن

سهیل یاسائی سهیل یاسائی
15 بهمن 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نمایش ۱۳۰ تبلیغ حین بازی ایران-ژاپن
زمان مطالعه: 3 دقیقه

دی‌ام برد تبلیغات تلویزیونی‌ صداوسیما حین بازی ایران و ژاپن را در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را بررسی کرده که آمار آن را برای متخصصین حوزه تبلیغات باشتراک گذاشته است.

در این بازی که مورخ ۱۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، دی‌ام برد دو گونه از تبلیغات تلویزیونی که در حین یک مسابقه ورزشی نمایش داده می‌شوند مورد بررسی قرار داده است که دو نمونه از آن را در تصاویر زیر می‌توانید مشاهده کنید.

نمونه‌ای از تبلیغات حک آرم

تبلیغات حک آرم به گونه‌ای از تبلیغات تلویزیونی گفته می‌شود که یک لوگو و آرم در زیر آرم آن شبکه تلویزیونی نمایش داده می‌شود.

نمونه‌‌ای از تبلیغات زیرنویس

نمایش تبلیغ ۱۳۰ تبلیغ در طول بازی

به گزارش دی‌ام برد، تعداد ۱۳۰ تبلیغ به دو صورت زیرنویس و حک آرم در طول ۹۰ دقیقه بازی نمایش داده شده است.

در این بازی:

  • ۱۱۰ زیرنویس تبلیغاتی نمایش داده شد.
  • ۲۰ تبلیغ، به‌صورت نمایش حک آرم در زیر آرم شبکه ۳ نمایش داده شده‌اند.
  • مدت زمان نمایش هر تبلیغ ۱۴ ثانیه بوده است.
  • فاصله هر تبلیغ با تبلیغ بعدی (پایان یک تبلیغ تا شروع دیگری، در بازه‌هایی که تبلیغات نمایش داده می‌شدند) ۱۳ ثانیه بوده است.
  • در هر دو نیمه، در پنج دقیقه ابتدایی بازی هیچ تبلیغی نمایش داده نشده است.
  • در پنج دقیقه پایانی وقت قانونی نیمه اول، هیچ تبلیغی نمایش داده نشده است.
  • در چهار دقیقه پایانی وقت قانونی نیمه دوم، نمایش تبلیغات متوقف شده است.
  • در نیمه اول از دقیقه ۳۴، و در نیمه دوم از دقیقه ۸۲، نمایش تبلیغات به‌صورت حک آرم جایگزین تبلیغات زیرنویسی شده‌اند.
  • در زمان‌های حساس بازی، همانند لحظه‌ای که ژاپن به ایران گل زد، نمایش تبلیغات قطع شده است.

پرتکرارترین تبلیغات متعلق به برندهای آروا و پمینا بوده است

  • ۵۳ برند در تبلیغات این بازی به دو صورت زیرنویس و حک آرم حضور داشتند.
  • از کسب‌وکارهای آنلاین، مجموعه‌های ازکی (دو زیرنویس و یک حک آرم) و بیمه دات کام (سه زیرنویس) در تبلیغات این بازی حضور داشتند.

پرتکرارترین برندها در نمایش تبلیغات

 ۴۶/۹ درصد از تبلیغات نمایش داده‌شده متعلق به برندهای FMCG بوده است

  • بیشترین سهم تبلیغات به‌ترتیب در حوزه‌های FMCG، شیرآلات و ابزارآلات و کالاهای صنعتی بوده است.
  • کمترین سهم تبلیغات نیز، در حوزه‌های پوشاک، کالاهای دیجیتال و اپلیکیشن‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین بوده است.

سهم برندهای گوناگون از تبلیغات بازی ایران و ژاپن (۱۳۰ تبلیغ)

 

پاکت
به اشتراک بگذارید:
سهیل یاسائی
سهیل یاسائی
در سودای فهم و خلق
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

پلاتین