پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
سئو

گوگل دیسکاور چیست؟ ترفندهای افزایش ترافیک از طریق گوگل دیسکاور و بهبود سئو

عاطفه سلحشور عاطفه سلحشور
14 شهریور 1402
زمان مطالعه: 6 دقیقه
گوگل دیسکاور چیست؟ ترفندهای افزایش ترافیک از طریق گوگل دیسکاور و بهبود سئو
زمان مطالعه: 5 دقیقه

گوگل دیسکاور به کاربران امکان جست‌وجو کردن به روشی متفاوت را می‌دهد. در حقیقت این روش، یک نوع جست‌وجو به روش سنتی نیست بلکه یک نوع کاوش بدون جست‌وجو است که با توجه به ترجیحات و علایق شما به دست می‌آید. به بیان دیگر google discover بر اساس جست‌وجوهای پیشین شما، محتواهای جدید را پیشنهاد داده و با تعامل شما با این محتواها، محتواهای متناسب‌تری را در ادامه پیشنهاد می‌دهد.

گوگل دیسکاور چیست ؟

Google Discover یک تجربه کاربری موبایل است که به شما اجازه می‌دهد محتواهایی را که حتی خودتان نمی‌دانستید که به آنان نیاز دارید، به شما نشان می‌دهد. در واقع گوگل دیسکاور یک تجربه جست‌وجوی منحصربه‌فرد بوده که بخش مهم آن یعنی قسمت جست‎‌وجو از آن حذف شده است. در حقیقت هر چه سیستم با شما آشنایی بیشتری پیدا کند، محتواهای متناسب‌تری با علایق و ترجیحاتتان نمایش خواهد داد.

 تاثیر گوگل دیسکاور روی سایت و سئو

از آن جایی که Google Discover با توجه به علایق و ترجیحات کاربران، محتواها را به آنان نشان می‌دهد، فرصت‌های بیشتری برای مشاغل ایجاد می‌کند تا به طور مداوم در مقابل مخاطبان هدف ظاهر شده و سئو سایت‌شان را بهبود ‌دهند. در حقیقت Google Discover ترافیک بیشتری نسبت به جست‌وجوی Google در برخی بازارها ایجاد می‌کند. در حالی که قسمت فید هنوز کارایی خود را دارد، شواهدی نشان می‌دهند گوگل دیسکاور ترافیک بیشتری را نسبت به جست‌وجوی Google به بعضی سایت‌ها هدایت کرده است.

به عنوان مثال، Vogue در سال 2019 گزارش داد که در بازارهای خارجی Google Discover بیش از سه چهارم ترافیک را از دارایی‌های Google، به خود اختصاص داده است.به بیان دیگر با بهینه‌سازی سایت خود برای Google Discover تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد و رتبه جست‌وجوی شما را افزایش می‌دهد.

گوگل دیسکاور چیست

 چگونه محتوای خود را وارد گوگل دیسکاور کنیم؟

وارد کردن محتواهای خود در  گوگل دیسکاور تفاوت چندانی با سئوی معمولی ندارد؛ بنابراین اصول سئو را انجام داده و به دستورالعمل‌ها و خط‌مشی‌های Google پایبند باشید. در ادامه به توضیح مفصل‌تری از چگونگی وارد کردن محتواها به گوگل دیسکاور می‌پردازیم:

1. محتواهای عالی بسازید

اگر می‌خواهید در Google Discover ظاهر شوید، باید کیفیت محتواهایتان را در اولویت قرار دهید. در حقیقت محتواهای شما باید به سوالات خوانندگان‌تان پاسخ داده و مطابق با نیاز آنان باشد.

مطمئن شوید که می‌دانید خوانندگان شما چه نوع سؤالاتی می‌پرسند و به آن‌ها به گونه‌ای پاسخ دهید که درک مطلب را آسان‌تر و خواندن آن را لذت‌بخش کند. شما همچنین می‌توانید از قدرت داستان‌سرایی استفاده برای تولید محتواهای عالی استفاده کنید.

درباره تولید محتواهای جذاب و گیرا، مطالب مربوط به آموزش بازاریابی محتوایی از دی‌ام برد را از دست ندهید.

2. تیترهای جذاب بنویسید

برای ورود به گوگل دیسکاور باید محتوایتان از دیگر رقبا بهتر باشد. بهترین راه برای ورود به Discover نوشتن محتوای با عنوان جذاب است. نگاهی به مطالب خود بیندازید، آیا تیتر قدرتمندی دارد؟ آیا به وعده‌های خود عمل می‌کند؟ به بیان دیگر اگر موضوعی را در عنوان ذکر کرده‌اید اما در مقاله در مورد آن موضوع صحبت نکرده باشید،  مقاله‌تان کار نخواهد کرد.

3. مطالب به‌روز تولید کنید

تنظیمات گوگل دیسکاور می‌تواند محتوا را در یک لحظه کشف کند، بنابراین متناسب با صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید، از محتواهای ترند استفاده کنید. در حقیقت با نوشتن مطالب به‌روز، محبوب و پرطرفدار شانس بیشتری برای عملکرد خوب در Discover خواهید داشت. البته فراموش نکنید که تنها محتوای جدید، در Google Discover یافت نمی‌شوند بلکه محتوای با کیفیت بالا و همیشه سبز نیز می‌توانند به خوبی در این قسمت عمل کنند.

4. از محتواهای بصری استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای بهینه‌سازی برای تنظیمات گوگل دیسکاور، جنبه بصری آن  به طور کلی، سئو تصاویر است. Discover یک رسانه بصری بوده که افراد را به سمت محتوای جذاب سوق می‌دهد. در حقیقت یکی از مواردی که در تنظیمات گوگل دیسکاور تعیین کننده بوده، تصویر اصلی محتوای شماست که به عنوان یکی از اولین ویژگی‌ها، خواننده را به خود جذب می‌کند.

مطمئن شوید که تصویر شما مرتبط، جذاب و با کیفیت است. همچنین مطمئن شوید که تصویر اصلی به اندازه کافی بزرگ است تا به درستی در گوگل دیسکاور ظاهر شود. به بیان دیگر تصاویر شما باید حداقل 1200 پیکسل عرض داشته باشند و با تنظیم :max-image-preview large فعال شوند.

البته نکات گفته شده برای ویدیو هم صدق می‌کند. اگر یک ویدیوی عالی در مورد موضوعی دارید، آن را به محتوا اضافه کرده و از مزایای وجود ویدیو در محتواهایتان بهره ببرید.

5. سایت خود را بهبود بخشید

بعد از بررسی سایت از نظر محتوایی، بهبود سایت می‌تواند شما را در رقابت دیده شدن در گوگل دیسکاور پیروز کند. به بیان دیگر باید مطمئن شوید که سایت شما کاملاً در تلفن همراه قابل استفاده بوده، یک تجربه کاربری عالی ارائه داده و به سرعت بارگذاری می‌شود.

google discover

6. از داده‌های ساختاریافته بهره‌مند شوید

شما برای ورود محتواهایتان به Google Discover به طور مستقیم نیازی به استفاده از داده‌های ساختاریافته Schema ندارید؛ اما در حقیقت اگر سایت‌تان از داده‌های ساختاری عالی پشتیبانی ‌کند، موتورهای جست‌وجو می‌توانند از آن داده‌ها برای درک عمیق‌تر استفاده کنند. بنابراین مطمئن شوید که اجرای Schema شما به خوبی انجام می‌شود.

7. از ایندکس شدن صفحات اطمینان حاصل کنید

اگر Google نتواند یک صفحه وب را پیدا کند، مطمئناً نمی‌تواند آن را در فید Discover نیز منتشر کرده یا آن صفحه را به عنوان یک نتیجه برای یک عبارت جست‌وجو در نظر بگیرد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات سایت‌تان ایندکس شده و قابل مکان‌یابی و فهرست‌بندی هستند.

8. در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید

سیگنال‌های اجتماعی و رعایت اصول بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، می‌توانند تأثیر مثبتی بر سئو و گوگل دیسکاور داشته باشند. وقتی کسب‌وکارها اقدامات لازم برای بهبود تعامل اجتماعی خود انجام می‌دهند، می‌توانند شانس خود را برای حضور در فیدهای نتایج جست‌وجو به شدت افزایش دهند.

به بیان دیگر هرچه تعداد لایک‌ها، نظرات و اشتراک‌گذاری‌های وبلاگی بیشتر باشد، از نظر گوگل رتبه بالاتری خواهد داشت. یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش تعامل اجتماعی، ایجاد و انتشار محتوای مفید به طور منظم است.

9. تخصص، اعتبار و اعتماد (E-A-T) را بهبود ببخشید

E-A-T مخفف عبارت Expertise, Autoritativeness و Trustworthiness بوده که به الگوریتم E-A-T گوگل معروف است و تأثیر زیادی بر تصمیم Google برای گنجاندن محتوای شما در Discover دارد.

این الگوریتم به این معنی است که محتوایی که ایجاد می‌کنید باید با کیفیت، مستند و مرتبط باشد. به بیان دیگر ذکر منابع معتبر برای محتوای خود یا گنجاندن آخرین آمار و داده‌های تحقیق و پیوند آن به منبع اصلی بسیار مهم است.

همچنین مطمئن شوید که عناوین و سرفصل‌های صفحات شما به طور دقیق و مختصر محتوای شما را توضیح می‌دهند. گوگل محتواهایی را که عناوین نامرتبط برای افزاش کلیک داشته باشد، شناسایی و جریمه می‌کند.

گوگل دیسکاور

تست کنید و بهبود بخشید

این مقاله به سوال گوگل دیسکاور چیست پاسخ داده و اطلاعاتی درباره نحوه عملکرد آن و کارهایی که می‌توانید برای وارد کردن محتوای خود به قسمت Discover انجام دهید به شما ارائه می‌دهد. همچنین فراموش نکنید که در فید گوگل دیسکاور فارسی، آن چه شما می‌بینید با آن چه دوستانتان می‌بینند متفاوت است و همین پیش‌بینی موفقیت را دشوار می‌کند پس روش‌های مختلف را تست کرده و راه خود را برای موفقیت پیدا کنید!

 

منابع:

Yoast

321webmarketing

Axiapr

Ilfusion

 

پاکت
به اشتراک بگذارید:
عاطفه سلحشور
عاطفه سلحشور
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

علی
علی

به نظرم در مجموع، یکی از اصلی‌ترین راه‌های ورود به گوگل دیسکاور ارائه محتوای با کیفیت، جذاب، خوب و به‌روزه. چه از لحاظ تیتر و چه از لحاظ بدنه محتوا.

پلاتین