پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
بازاریابی شبکه اجتماعی

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟ راه‌کارهای ورود به اکسپلور در اینستاگرام

هادی مرادی هادی مرادی
11 فروردین 1399
زمان مطالعه: 5 دقیقه
چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟ راه‌کارهای ورود به اکسپلور در اینستاگرام
زمان مطالعه: 4 دقیقه

قرار گیری در اکسپلور اینستاگرام یکی از مهمترین دغدغه های مسئولین شبکه های اجتماعی کسب و کارهاست!

اهمیت شبکه‌های اجتماعی در برندینگ

غوغای شبکه‌های اجتماعی در تبلیغات و برندینگ، هر کسب‌وکاری را به فعالیت در آن ها ترغیب کرده است. قبل از اینستاگرام، فیسبوک پر طرفدارترین شبکه اجتماعی در ایران محسوب می‌شد.

فیس بوک فیلتر بود و اینستاگرامی معرفی شد که فیلتر نبود. می توان گفت که این شبکه اجتماعی در میان کاربران ایرانی تقریبا مرده است و تنها از نظر سئو و حضور همه جانبه در شبکه های اجتماعی برای شرکت‌ها اهمیت دارد.

توییتر که در سالهای اخیر نظر مخاطبین ایرانی زیادی را به خود جلب کرده، نیز فیلتر است و جامعه هدفی خاص‌تر و محدودتر نسبت به اینستاگرام دارد. اما در این میان، اینستاگرام با داشتن طیف وسیعی از مخاطبینی که سلایق متفاوتی دارند، به بهترین ابزار برندینگ رایگان برای کسب‌و‌کارها تبدیل شده است!

راحتی کار با اینستاگرام، ارتباط بصری آن و امکاناتی مانند استوری که در این شبکه شکل گرفت، تقریبا هر شخص را به ساخت یک اکانت شخصی در آن ترغیب کرد! بطوریکه آمار ارایه شده، بیش از یک میلیارد فعالیت توسط کاربران را تنها در مدت زمان یک ماه در این شبکه نشان می دهد.

از فروشگاه لباس گرفته تا بلیط هواپیما و حتی پیج های سلامتی و لاغری در اینستاگرام ساخته شد. یکی خدمات عرضه می کند و دیگری محصول می فروشد! همه به دنبال جذب فالوور و قرار گرفتن در اکسپلور هستند تا بهترین برندینگ محصول و کسب و کار خود را انجام دهند!

قطعا تا به حال متوجه تفاوت محتواهای بخش اکسپلور اینستاگرام خودتان با سایرین شده اید! اما سوال اینجاست که چگونه اینستاگرام محتوای مورد علاقه شما را تشخیص می دهد و برای شما محتوایی متفاوت از دیگران نمایش می دهد؟

در جواب باید گفت اینستاگرام بر اساس تحلیل رفتار شما، مانند لایک، سیو، به اشتراک‌گذاری و صفحاتی که دنبال می‌کنید، علاقمندی‌تان را تشخیص و پست های مختلفی را در اکسپلور نمایش می‌دهد.

بخوانید  20 اشتباهاتی که نباید در بازاریابی اینستاگرامی مرتکب شویم

‌فاکتورهای انتخاب محتواهای اکسپلور هر کاربر چیست؟

موضوعات موردعلاقه کاربر توسط هوش مصنوعی اینستاگرام شناسایی می‌شود و تمام پست‌های مورد پسند و موجود در صفحات در یک لیست بلندبالا قرار می‌گیرند.

محتواها شامل عکس، ویدئو، لایو و استوری‌ها می‌شوند. در اینجا رقمی در حدود ۱۰۰۰۰ پست یا محتوا در لیست کاندید شده اینستاگرام قرار دارد. اما سوال اینجاست که اینستاگرام بر چه اساسی پست های نشان داده شده در اکسپلور را اولویت بندی می کند؟

اینستاگرام بر اساس موارد زیر صفحه اکسپلور هر کاربر را می‌چیند: با توجه به لایک، کامنت، ذخیره و اشتراک گذاری محتواها علاقه‌مندی وی چیست؟ چه ویدئوهایی را کامل مشاهده میکند؟‌ چه صفحاتی را دنبال میکند؟‌ پست‌هایی که با آنها در تعامل است دارای چه هشتگ‌ها و لوکیشن‌هایی هستند؟ چه صفحاتی را به تازگی آنفالو کرده؟‌ روی چه محتواهایی از صفحه اکسپلورش بیشتر کلیک میکند و با کدام‌ها بیشتر انگیج میشود؟ و بالاخره محتواهایی که دوستان شما در آنها تگ یا منشن شده‌اند، و یا کامنت گذاشته اند!

اکسپلور اینستاگرام

برای بازدید گرفتن از اکسپلور اینستاگرام ۴ مرحله را باید طی کنیم

پیج خوبی داشته باشیم

ارتباط یک طرفه مخاطبان با پیج شما چندان جالب نیست. برای اینستاگرام بسیار اهمیت دارد تا مدیر صفحه با کاربرانش تعامل دو طرفه داشته باشد.

در واقع هوش مصنوعی اینستاگرام، صفحه‌هایی را که پاسخگوی مخاطبان است را شناسایی می‌کند. این اقدام از نظر اینستاگرام یک ارزش به حساب می‌آید و شانس صفحه را جهت قرار گرفتن در اکسپلور اینستاگرام افزایش می‌دهد.

بطور کلی اینکه اینستاگرام صفحه ما را بعنوان یک صفحه بیزینسی صفحه‌ای بداند که ارتباط درستی با مخاطبینش دارد، یعنی پاسخ کامنت‌ها و دایرکت‌ها را سریع بدهیم، فالوور غیرفعال زیادی نداشته باشیم و بصورت تقریباً منظم محتوا بگذاریم. ب

علاوه‌ی اینکه تعامل محاطب با محتواها بالا باشد. کارهایی مانند منشن کردن، لایک و یا کامنت گذاری در زیر پست منتشر شده! ادمین‌ها با این کار میزان تعامل کاربر را با پست افزایش می‌دهد و این دقیقا همان چیزی است که برای اینستاگرام با ارزش است!

احتمالا شنیده اید که گوگل به دنبال نشان دادن بهترین نتیجه برای کاربرانش می باشد، اینستاگرام نیز مانند گوگل دوست دارد محتواهای با ارزش تر را در اختیار کاربران قرار دهد.

محتوای خوبی تولید کرده باشیم

اینستاگرام تمامی فعالیت ها و اقداماتی که کاربران در مورد یک محتوا، انجام می‌دهند مانند لایک و کامنت، سیو، فوروارد و یا اقداماتی نظیر اشتراک گذاری در استوری را بررسی می‌کند.

در واقع درجه بندی و ارزش محتوا با توجه به میزان تعاملی که کاربران با محتوا داشته اند مشخص می‌شود. میزان این درجه بندی ها و سئوی محتوای اینستاگرام نیز مانند محتواهایی که در گوگل سرچ می‌شود، به طور واضح از سوی اینستاگرام مشخص نشده است اما با بررسی پست‌هایی که بیشترین بازدید در اکسپلور را می گیرند می‌توان به استانداردهایی در این موضوع دست پیدا کرد. پس هرقدر لایک، کامنت، ذخیره و اشتراک گذاری بیشتر انجام گیرد، محتوا محتوای بهتری تلقی میشود.

مورد بعدی، استفاده درست از هشگ در پست منتشر شده، که می‌تواند تاثیر مثبتی در دیده شدن محتوا داشته باشد. آمارها نشان می‌دهد که محتواهایی که از هشتگ‌های مرتبط استفاده کرده‌اند، شانس بیشتری جهت قرار گرفتن در صفحه نخست اکسپلور اینستاگرام دارند. بنابراین از استفاده هوشمندانه و قدرت فوق العاده هشتگ ها غافل نشوید.

محتوا در صفحه اکسپلور خوب کلیک بگیرد!

با رعایت دو مورد بالا محتوا برای دقایقی در اکسپلور برخی کاربران حاضر میشود. اما اینکه چقدر آنجا بماند به این بستگی دارد که چقدر کاربران روی آن کلیک کنند. اگر کلیک بالایی بگیرد با احتمال بالایی در اکسپلور خواهد ماند.

کسانی که کلیک کردند با محتوا اینگیج شوند!

حالا هرقدر کسانی که محتوا را باز کرده‌اند با آن انگیج یا درگیر شوند بیشتر باشد، باز احتمال ماندن در اکسپلور بیشتر خواهد بود.

بخوانید  همه چیز درباره تبلیغات در اینستاگرام

منابع:

https://jumpermedia.co/

https://www.quora.com/

پاکت
به اشتراک بگذارید:
هادی مرادی
هادی مرادی
خوشحالم که دی ام برد رو دنبال می‌کنین!
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

پلاتین