پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
بازاریابی شبکه اجتماعی

نوشتن بیوگرافی در شبکه‌های اجتماعی

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
22 فروردین 1399
زمان مطالعه: 5 دقیقه
نوشتن بیوگرافی در شبکه‌های اجتماعی
زمان مطالعه: 4 دقیقه

بیوگرافی در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند در معرفی برند شما موثر باشد. بیوگرافی شما، هر چند کوتاه، تاثیر شگرفی بر مخاطبان می‌گذارد. پس بهتر است در نوشتن آن بیشترین دقت و وسواس را به خرج دهید که تاثیر آن را پس از مدتی به آسانی مشاهده کنید. کاربران با مشاهده بیوگرافی می‌توانند به اطلاعاتی که در ابتدا در مورد کسب و کار شما نیاز دارند، دست پیدا کنند. در نگارش بیوگرافی باید به عواملی توجه­ کرد که در این مقاله مهم‌ترین آنها را گرد هم آورده‌ایم.

تعادل در نوشتن بیوگرافی

نحوه‌ نوشتن، یکی از عوامل بسیار مهم در نگارش بیوگرافی است. بیوگرافی شما باید ساده، روشن و حرفه‌ای باشد. در عین حال می‌تواند دارای شوخی و نکات جالب باشد. اما توجه به این نکته که بیوگرافی نباید اصالت خود را از دست بدهد بسیار مهم است. بنابراین در نوشتن بیوگرافی خود تعادل را برقرار کنید. در نتیجه مخاطبان نیز بیشتر به سمت شما جذب خواهند­شد. در این مورد حتماً چارچوب‌های برند را نیز باید در نظر گرفت.

درج نام

نام تجاری شما باید ساده و به دور از هرگونه ابهام باشد. یک نام تجاری پیچیده مشتریان را برای یافتن صفحات اجتماعی شما سردرگم خواهد­کرد. هر اندازه که نام تجاری شما ساده‌تر و واضح‌تر باشد، احتمال اینکه کاربران بیشتری به صفحات شما دست پیدا کنند بیشتر است. یکتایی نام برند نیز موضوعی مهم است. زیرا اگر از نام تجاری شما نمونه‌های مشابه وجود داشته باشد روند یافتن صفحات شما توسط کاربران به تعویق می‌افتد و زمانی صرف یافتن صفحات موجود مربوط به تجارت شما می‌شود.

درج کلمات کلیدی

سعی­ کنید در بیوگرافی، کلماتی که بیشتر مربوط به تجارت شما است و در آن بسیار استفاده می­شود را ذکر کنید. گاهی اوقات نوشتن چند کلمه کلیدی در رابطه با کسب و کار، می‌تواند بسیار موثرتر از یک متن طولانی باشد. با نوشتن این کلمات می‌توانید توضیح کوتاهی در رابطه با تجارت و کسب و کار خود بدهید و آن را تبلیغ کنید. سعی­ کنید این کلمات، به اندازه­ای تأثیرگذار و خاص باشند که بتوانند کاربران را به سمت شما و تجارت مربوط به شما جذب کنند.

کوتاه­ بودن بیوگرافی

به عنوان مثال توییتر فقط اجازه درج ۱۶۰ کاراکتر را به شما می‌دهد. بدیهی­ است که نمی‌توانید هر یک از ویژگی‌های شخصیتی و موقعیت کاری خود را شرح دهید و درست هم نیست که این کار را انجام دهید. زیرا همه مخاطبان تحمل یکسانی ندارند و برای بعضی از آنان توضیحات شما بسیار بی‌معنی یا کسل‌کننده خواهد بود. بنابراین سعی­ کنید تا آنجایی که می‌توانید کوتاه و مختصر بنویسید که مخاطبان بیشتری را به خود جذب کنید.

بیان و گفتار جذاب و زیبا

تلاش ­کنید جهت بیان ویژگی‌های کاری خود زیرک باشید. باید به صورتی غیرمستقیم از خود تعریف کرده و قابلیت‌های خود را در معرض نمایش بگذارید که مخاطبان به شما و کسب و کارتان جذب­ شوند. به طوری که می‌توانید از دستاوردهایتان استفاده بهینه‌ای برای معرفی خود به مخاطبان داشته­ باشید.

نه به ربات بودن!

به گونه‌ای بنویسید که گویی پروفایل یک انسان است، ربات گونه و خشک ننویسید تا مخاطب ارتباط بهتری برقرار کند.

ارائه اطلاعات کامل در نوشتن بیوگرافی

زمانی که کاربر بیوگرافی شما را مطالعه می‌کند، باید یک مجموعه‌ی کامل از اطلاعات مربوط به کسب و کارتان را دریابد. هرگونه نقص در این بخش، می‌تواند دسترسی مشتری به شما را دشوار کند. مواردی نظیر اطلاعات تماس، وب‌سایت، وبلاگ، توییتر، لینکدین و سایر پیوندها بایستی برای اطلاع مخاطب درج شوند. هم چنین به این نکته نیز توجه کنید که آیا به اندازه کافی توانسته‌اید مخاطب را راضی به تعامل کنید. زیرا اگر این موضوع برای کاربر حل نشده باشد؛ رغبتی جهت آشنایی با شما و کسب و کارتان از خود نشان نمی‌دهد.

تصویر پروفایل مناسب

انتخاب یک تصویر مناسب شاید در نوشتن بیوگرافی تاثیر آن‌چنانی نداشته باشد، اما نقش مهمی را در یافتن صفحات شما توسط کاربران بازی می‌کند. بنابراین تصویر پروفایل خود را جالب و حرفه‌ای انتخاب کنید. اگر یک برند شخصی هستید؛ جهت شناخته شدن به یک پروفایل ساده و واضح نیازمند خواهید­بود. اغلب لوگوهای ساده در جذب مخاطب موفقیت بیشتری داشته‌اند. به همین دلیل از انتخاب پروفایل و لوگوهای بی معنی و پیچیده خودداری کنید.

استفاده از هشتگ

هشتگ‌ها در همه شبکه‌های اجتماعی کاربرد ندارند. اما در آن دسته از کانال‌های اجتماعی که کاربرد دارند، نقش مهمی را ایفا می‌کنند. جهت یافته­ شدن توسط افراد مختلف در شبکه‌های اجتماعی، باید از این مورد استفاده کنید. این همان فاکتوری است که می‌تواند به شما در شناخته­ شدن کمک کند. از خصوصیات بارز کسب و کار خود برای هشتگ استفاده کنید. از این مورد اغلب در مواردی استفاده می‌شود که فرد می‌خواهد هدف و کار خود را در چند کلمه خلاصه کند. استفاده از این فاکتور، باعث می‌شود که مطلب مورد نظر شما همه­ گیر شود و افراد با یک جستجو ساده به موضوع دلخواه شما پی­ببرند.

استفاده از ایموجی

با درج ایموجی در بیوگرافی خود باعث می‌شوید که کاربر احساس راحتی بیشتری با شما داشته­ باشد. همه نکات را نمی‌توان با نوشتار و متن به مخاطب یادآور شد. هم چنین با استفاده از ایموجی می‌توانید احساسات خود را با کاربران به اشتراک بگذارید و آن­ها را از حالات مختلف خود آگاه کنید. ایموجی می‌تواند به شما در ارتباط بهتر و تأثیرگذار­تر با مخاطب کمک کند.

هدفمند بودن

اگر اهداف خود را جهت دستیابی به آنان مشخص کنید، قطعا پیشرفت بیشتری در روند جذب مخاطبان خواهید داشت. سعی­ کنید از هشتگ‌ها، برچسب‌ها و پیوندها برای رسیدن به اهدافتان کمک بگیرید و از کلمات مخصوص به خود برای جذب مشتریان استفاده کنید. تدوین هدف، به ذهن شما نظم می‌دهد و شما را از گمراهی در فرایند جذب مخاطب دور می‌کند. عوامل بسیاری می‌تواند در تاثیرگذاری شما بر کاربران شبکه‌های اجتماعی موثر باشد. یکی از این موارد نحوه نوشتن بیوگرافی شما در کانال‌های اجتماعی است. موارد بسیاری بر مناسب­ بودن بیوگرافی شما تاثیرگذار خواهند­بود. بررسی این موارد کمک بسیاری در صحیح و موثر نوشتن بیوگرافی شما می‌کند و موجب جذب کاربران بیشتری به کسب و کار موردنظر شما می‌شود.

بخوانید  شادوبن اینستاگرام چیست و چطور می‌توانیم از آن خارج شویم؟

پاکت
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

پلاتین