بررسی تبلیغات هوشمند بازار، شیوه جدید تبلیغات اپلیکیشن
فهرست مطلب
برای رشد کسبوکار مبتنی بر اپلیکیشن موبایل، نصب اپلیکیشن قسمت بسیار مهمی از کار محسوب میشود. افزایش تعداد نصب، سرعت و نظم گرفتن نصب، سادگی و شفاف بودن مسیر جذب کاربر، جذب کاربرهای باکیفیت در کنار هزینه نصب، شاخصهایی است که در مسیر توسعه و گرفتن کاربر برای کسبوکار موبایلی بسیار مهم است.
روشهای متنوعی برای گرفتن نصب وجود دارد؛ روش نصب از طریق فروشگاه برنامه و بازی موبایلی مثل کافه بازار یکی از روشهای مطلوبی است که توسعهدهندگان و کسبوکارهای موبایلی میتوانند از آن استفاده کنند. هنگامی که کاربر به بازار مراجعه میکند، در پی نصب یک برنامه است و تلاش دارد تا نیاز خود را رفع کند. هنگام حضور کاربر در بازار، ویترینی مقابل اوست تا علاوه بر رفع نیاز، بتواند از سایر برنامهها نیز استفاده کند و آنها را نیز ببیند و نصب کند.
تبلیغات در کافه بازار
در بازار شیوههای مختلفی برای تبلیغات پیادهسازی شده است که متخصصان مارکتینگ میتوانند از آن برای نصب استفاده کنند. در آخرین آمار منتشرشده از گزارش بازار، خبر از ۲۳ میلیون نصب برای کسبوکارها داده شده است. بازار آغاز به کار تبلیغات هوشمند خود را هفت ماه پیش در این مقاله اطلاعرسانی کرد.
روشهای متنوعی برای گرفتن نصب وجود دارد، روش نصب از طریق فروشگاه برنامه و بازی موبایلی مثل بازار یکی از بهترین روشهایی است که توسعه دهندگان و کسب و کارهای موبایلی میتوانند از آن استفاده کنند. هنگامی که کاربر به بازار مراجعه میکند در پی نصب برنامه است و تلاش دارد تا نیاز خود را رفع کند. هنگام حضور کاربر در بازار، ویترینی مقابل اوست تا علاوه بر رفع نیاز میتواند از سایر برنامهها نیز استفاده کند و آنها را نصب کند.
در بازار دو شیوه تبلیغات در جستجو و تبلیغات هوشمند در بازار پیاده سازی شده که متخصصان مارکتینگ میتوانند از آن برای نصب استفاده کنند. در آخرین آمار منتشر شده از گزارش بازار ۲۳ میلیون نصب برای کسب و کارها داده شده است. آغاز به کار تبلیغات هوشمند بازار در این مقاله اطلاع رسانی شده است.
گرفتن نصب اتوماتیک در تبلیغات هوشمند بازار
در فرآیند دریافت نصب، یکی از مواردی که برای بسیاری از صاحبان اپلیکیشن دغدغه بوده است، سادگیِ گرفتن نصب و همینطور اتوماتیک بودن آن است. بازار با سرویس تبلیغات هوشمند خود در پی آن است که به این دغدغه پاسخ بدهد. طبق بررسیها و تجربیات، در تبلیغات هوشمند بازار، این بخش مانند متخصص مارکتینگ عمل میکند و با بهرهگیری از متدهای جدید هوش مصنوعی، بهترین جایگاههای تبلیغاتی را بر اساس بودجه و CPI تبلیغدهنده بر مرتبطترین کوئریهایی که کاربران بازار جستجو میکنند، شناسایی میکند و نهایتا، با شرکت دادن آن در مرتبطترین مزایدهها، منجر به نصب باکیفیت برنامه میشود.
در سرویس تبلیغاتی هوشمند بازار، برنامهریزی، پیشنهاد و بهینهسازی کلیدواژهها و همچنین قیمت آنها به صورت اتوماتیک و با بهرهگیری از تکنولوژی هوش مصنوعی پیش میرود. بازار در خصوص چگونگی کار سیستم تبلیغات هوشمند خود، در آکادمی تبلیغات بازار توضیحات بیشتری هم داده است.
تفاوت «تبلیغات در جستوجوی هوشمند بازار» و «تبلیغات در جستوجوی بازار»
در پنل تبلیغات جستوجوی بازار، ابزارهای شناخت و بررسی کلیدواژهها و تعیین قیمت برای تبلیغات پیشرفته فراهم است ولی در تبلیغات هوشمند، فرد استفادهکننده تنها بودجه تبلیغات و مبلغ هر نصب خود را تعیین میکند و ادامه کار تبلیغات خود را به ابزار تبلیغاتی هوشمند بازار میسپرد. به نظر میرسد که این بخش از تبلیغات در بازار برای سرعت دادن و افزایش ظرفیتهای نصب به بازار اضافه شده است. درواقع تبلیغات هوشمند بازار برای کاربری که مفاهیم پیچیده تبلیغات را بلد نیست یا برای مجموعهای که کارشناس متخصص مشخصی برای تبلیغات ندارند یک گزینه مناسب محسوب میشود.
البته که تبلیغات هوشمند بازار یک راه جدید دریافت نصب برای متخصصان محسوب میشود و آنها، به جز تبلیغات در جستوجوی بازار میتوانند با این روش به سایر ظرفیتهای نصب گرفتن از بازار نیز دسترسی داشته باشند.
کیفیت کاربران بازار از طریق تبلیغات هوشمند چطور ارزیابی میشود؟
استفاده از ترکرهای ادتریس، متریکس و ادجاست در کمپینهای تبلیغاتی میتواند راهحلی باشد تا بر اساس آنها، KPIهای محصولی خود را بسنجید؛ یعنی میتوانید KPIهایی مانند میزان فروش، تعداد engagement ایجادشده توسط هر کاربر و ROI یا Return on Investment مربوط به هر نصب برنامه را برای این تبلیغات هوشمند ایجاد کنید تا از کیفیت کاربران خود به شکل دقیق مطلع شوید.
با توجه به نحوه کار سیستم تبلیغات هوشمند بازار، میتوان گفت که صرفهجویی در زمان و هزینه و همینطور، مشخص بودن تعداد نصب دلخواه تبلیغدهنده و فعالیت بالای کاربران در برنامه از مزایای استفاده از این روش برای کاربران است. در بخش سوالات متداول بازار، انواع مسائلی که ممکن است در خصوص تبلیغات هوشمند داشته باشید بررسی و پاسخ داده شده است. همچنین میتوانید از متخصصان بازار برای بهبود عملکرد و گرفتن جواب سوالات خود کمک بگیرید.
اگر در حوزه تبلیغات موبایلی فعالیت میکنید، میتوانید برای خواندن اخبار مرتبط با تبلیغات در بازار و گرفتن آپدیتهایی در مورد تبلیغات برای نصب برنامه و بازیهای موبایلی، به وبلاگ تبلیغات بازار نیز سر بزنید.
برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in