پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
تبلیغات آنلاین و E-CRM

راهنمای کامل ثبت مکان در گوگل مپ؛ هرآنچه که باید راجع به ثبت مکان در Google Maps بدانید

مانی شکیبایی مانی شکیبایی
10 بهمن 1402
زمان مطالعه: 7 دقیقه
راهنمای کامل ثبت مکان در گوگل مپ؛ هرآنچه که باید راجع به ثبت مکان در Google Maps بدانید
زمان مطالعه: 6 دقیقه

عموم ما امروزه برای این‌که بتوانیم فروشگاهی را پیدا کنیم یا ببینیم دفتر یک شرکت کجا قرار گرفته است، از گوگل استفاده می‌کنیم. به‌راحتی اسم آن فروشگاه و کسب‌وکار را جست‌وجو کرده و موقعیت مکانی‌اش در گوگل مپ را می‌بینیم. این موضوع فواید بسیار زیادی را برای کسب‌وکار و فروشگاه‌ها به‌همراه دارد: با استفاده از قابلیت‌های گوگل مپ می‌توانید ساعت فعالیتِ فروشگاه و کسب‌وکارتان را عنوان کنید، از نظرات مثبت کاربران و مشتریان‌تان بهره ببرید و ارتباط بهتری با مشتریان بالقوه‌ای که شما را نمی‌شناسند، ایجاد کنید.

البته فرایند ثبت مکان در گوگل مپ چالش‌های خودش را دارد. به همین خاطر هم، در این مطلب از مجله دی‌ام‌برد قرار است راهنمای کاملی از ثبت مکان در گوگل مپ ارائه دهیم و حتی ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی را عنوان کنیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.

کاربرد ثبت مکان در گوگل مپ چیست؟

این روزها، افرد بیش‌تری از گوگل مپ استفاده می‌کنند تا بتوانند مقصد مورد نظرشان را پیدا کنند. این موضوع فرصت بسیار خوبی برای کسب‌وکارها به‌وجود می‌آورد تا به مشتریان بالقوه و جدیدی دست پیدا کند. با استفاده از Google My Business، یک فهرست آنلاینِ رایگان که امکان می‌دهد اطلاعات کلیدی یک کسب‌وکار را در آن قرار دهید، می‌توانید محصولات و خدمات خود را به‌راحتی در دسترس کاربران قرار دهید و فرایند دست‌یابی به مشتریان جدید را جذاب‌تر کنید.

در ادامه به برخی از مزایا و کاربردهای ثبت مکان در گوگل مپ اشاره می‌کنیم:

تنظیم ساعت‌های کاری

اولین قدم برای کمک به مشتریان بالقوه، تأییدیه پروفایل‌تان در Google My Business است. پس از تأیید، صاحبان کسب‌وکار می‌توانند مکان فروشگاه خود را ثبت کنند تا در Google Maps ظاهر شود. دغدغه اصلی کاربران برای رسیدن به یک فروشگاه، کافه یا رستوران، این است که بدانند آیا باز است یا نه.

گوگل مپ این امکان را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد تا ساعات کاری خودشان را ثبت کنند تا کاربران نه‌تنها به موقعیت مکانی آن کسب‌وکار دسترسی داشته باشند، بلکه از ساعت‌های باز و بسته شدن آن کسب‌وکار هم مطلع شوند.

گفت‌وگو با مشتریان

یکی از مزایای ثبت لوکیشن در گوگل، تعامل با کاربران و مشتریان است. بسیاری از کاربران دوست دارند قبل از این‌که به مکانی می‌روند، با زنگ زدن سوالاتی بپرسند. ثبت آدرس در گوگل مپ رایگان این امکان را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد تا با یک دکمه به تلفن آن کسب‌وکار دسترسی داشته باشند، میزی که می‌خواهند را در یک رستوران رزرو کنند، از ساعت‌های خالی سالنِ بولینگ باخبر شوند و حتی سوالاتی مثل قیمتِ یک محصول و دقیق بودن موقعیت مکانی را از فروشگاه‌ها بپرسند.

ارائه یک راه سریع و آسان برای تماس گرفتن می‌تواند برتری بیش‌تری در ارتباط با مشتریان بالقوه برای شما به‌وجود آورد.

ترافیک بیش‌تر به سایت

ثبت فروشگاه در گوگل مپ برای آن دست از کسب‌وکارهایی که یک سایت آنلاین هم دارند و فروش‌شان را به شکل مجازی هم کنترل می‌کنند، می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی به‌همراه داشته باشد و از طریق موقعیت مکانی، ترافیک سایت‌شان را افزایش دهند. شما می‌توانید با ثبت موقعیت مکانی، لینک سایت‌تان را در قسمت توضیحات قرار دهید تا بتوانند برای کسب‌ اطلاعات بیش‌تر، به آن‌جا مراجعه کنند.

مطلب مرتبط: روش‌های افزایش بازدید سایت 

نمایش تصویر

در کسب‌وکارهایی که عموماً برای سرگرمی فراهم شده‌اند یا حتی کافه‌ها که فضایی را در اختیار اشخاص قرار می‌دهند، ارائه تصویر از فضایی که ایجاد کرده‌اید، می‌تواند توجه کاربران را جلب کند و جذابیت بیش‌تری به کسب‌وکار شما بدهد. تحقیقات انجام شده توسط گوگل هم نشان می‌دهد که کسب‌وکارهایی که تصاویر خودشان را در Google My Business قرار داده‌اند، ۴۲ درصد درخواست‌های بیش‌تری داشته و کاربران بیش‌تری به آن موقعیت مکانی رفته‌اند.

ثبت نظرات

یکی از مزایای ثبت مغازه در گوگل مپ، این است که می‌توانید از نظرات کاربران در گوگل بهره‌مند شوید. عمومِ مشتریان بالقوه برای این‌که اعتماد بیش‌تری به یک کسب‌وکار داشته باشند، از نظرات دیگر مشتریان بهره می‌برند و با خواندن و شنیدن‌شان، سراغ آن فروشگاه می‌روند. پس از ثبت موقعیت مکانی، می‌توانید از مشتریانی که می‌خواهید، درخواست کنید تا نظرات خودشان را در گوگل بنویسند و سپس از طریق داشبوردِ گوگل، به تمامی نظرات پاسخ دهید.

آموزش ثبت مکان در گوگل مپ

برای ثبت مکان در گوگل مپ روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که برخی از آن‌ها می‌تواند برای کاربرانی که چندان با پروفایل گوگل کار نکرده و تنظیمات‌اش را دست‌کاری نکرده‌اند، چالش‌برانگیز باشد. به همین خاطر در ادامه به ساده‌ترین روشی که می‌توانید ثبت مکان در گوگل مپ را در دسکتاپ انجام دهید، اشاره می‌کنیم:

  • وارد  سایت Maps.google.com شوید.
  • آدرس فروشگاه و کسب‌وکارتان را در نوار جست‌وجو بنویسید یا موقعیت مکانی را به‌شکل دستی پیدا کنید.
  • پس از پیدا کردن و نمایش آیکونِ قرمز گوگل مپ روی موقعیت مکانی، نواری در کنار صفحه ظاهر می‌شود. در این مرحله روی گزینه Add a Missing Place کلیک کنید.

  • اسم مکان، آدرس، دسته‌بندی و هر ویژگی دیگری که به‌نظرتان می‌تواند برای تکمیل اطلاعات کسب‌وکارتان مورد استفاده قرار بگیرد را در صفحه جدیدی که باز شده، بنویسید. دسته‌بندی‌های زیادی از جمله غذا و نوشیدنی، خرید، خدمات، هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، فضای باز و تفریح، فضاهای مذهبی، اداری و صنعتی، مسکونی و مکان‌های آموزشی وجود دارد که می‌توانید از بین این دسته‌بندی‌ها، گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

  • در آخر پس از اتمام فرایند پر کردن فرم باز شده، روی گزینه Submit کلیک کنید.

ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی

در سیستم‌عامل‌های اندروید و ویندوز، تفاوت بسیار زیادی برای ثبت بیوگرافی در گوگل وجود ندارد. با این حال ما برای راحتی، روشِ ثبت‌شان را به شکل جداگانه توضیح می‌دهیم:

  • برنامه Google Maps را باز کنید.
  • آدرسی که می‌خواهید را جست‌وجو کنید یا به‌شکل دستی، آن را در نقشه بیابید.
  • پس از انتخاب لوکیشن و ظاهر شدن آیکون قرمز در نقشه، روی گزینه Add a missing Place در توضیحاتِ آن‌جا کلیک کنید.

  • اطلاعات مورد نیازی که گوگل می‌خواهد را در صفحه باز شده بنویسید.
  • در آخر روی گزینه Submit کلیک کنید.

دوست‌داران آیفون هم باید مراحل زیر را پیش بگیرند:

  • ابتدا اپلیکیشن Google Maps را از اپ‌استور  دانلود کنید.
  • بعد از باز کردن، مکانِ مورد نظرتان را در نوار بالا، جست‌وجو یا در نقشه، پیدا کنید.

  • پس از انتخاب موقعیت، نواری در پایین صفحه ظاهر می‌شود. روی آن ضربه بزنید تا باز شود.
  • در ادامه روی گزینه Add a Missing Place کلیک کنید.

  • در نهایت پس از وارد کردن تمامی اطلاعات، روی گزینه Submit کلیک کنید.

چگونه ثبت مکان در گوگل مپ را پیگیری کنیم؟

اگر آدمِ خوش‌شانسی باشید،‌ می‌توانید با طی کردن این فرایند و بدون هیچ مشکلی، موقعیت مکانی کسب‌وکارتان را در پروفایل Google My Business اضافه کرده و از این طریق، کاربران با جست‌وجوی نام کسب‌وکارتان و حتی کلمات کلیدی‌ای که با شما مرتبط است، به موقعیت مکانی‌تان دسترسی داشته باشد.

در برخی موارد، اکانت Google Business شما مورد تأیید گوگل نیست و به همین خاطر هم فرایند ثبت مکان با موفقیت انجام نمی‌شود. عموماً در چنین شرایطی باید تغییراتی در اکانت گوگل بیزینس‌تان به‌وجود آورید تا گوگل به اطلاعات کامل کسب‌وکارتان دسترسی داشته باشد و بتوانید صحتِ وجود داشتن آن را تأیید کند.

ایمیل و داشبورد Google Business تنها راه برای پیگیری ثبت مکان در گوگل مپ است. با این حال، اگر سوال یا مشکل بیش‌تری داشتید، می‌توانید به صفحه Google Maps Health مراجعه کنید و با ایجاد Discussion جدید، سوال‌تان را مطرح کنید تا کارشناسان گوگل و حتی اشخاصی که با مشکل مشابه شما مواجه شده‌اند، بتوانند به آن پاسخ دهند.

سخن پایانی

ایجاد یک پروفایل بیزینسی در گوگل می‌تواند در فضای دیجیتال امروز که رقابت در آن بیش از پیش است، به یک مزیت تبدیل شود تا بتوانید به مشتریان بالقوه بسیار زیادی دسترسی داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم پیش از ساختن پروفایل گوگل بیزینس و ثبت مکان در گوگل مپ، دستورالعمل‌های گوگل را با دقت مطالعه کنید و تمامی اطلاعات لازم برای پروفایل گوگل را کامل کنید.

مواردی مثل پیدا کردن کلمات کلیدی و اضافه کردن‌شان به آدرس گوگل مپ‌تان می‌تواند کمک کند تا جدا از اسمِ کسب‌وکار، کاربران با جست‌وجوی کلمات خاصی به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشند.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
مانی شکیبایی
مانی شکیبایی
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

سیاوش کشاورزی
سیاوش کشاورزی

برای ما که داخل ایران دسترسی به پروفایل گوگل بیزنس نداریم(از طرف گوگل تحریمیم) چطور باید لوکیشن کسب و کارمون رو سریع تر ثبت کنیم؟

پلاتین