بیش از ۷۳٪ ایمیلها با تمپلیتهای آماده ارسال میشوند؛ گزارش Mail Modo از وضعیت ایمیل مارکتینگ در سال ۲۰۲۳
فهرست مطلب
Mail Modo در گزارشی که اخیرا منتشر کرده به شرح وضعیت بازاریابی ایمیلی در سال جاری پرداخته است. با توجه به نتایج این گزارش، بر اساس روند که در سال ۲۰۲۲ طی شد بازاریابی ایمیلی یکی از سه کانال مهم در بازاریابی است.
Mail Modo آژانس ایمیل مارکتینگ آمریکایی-هندی، گزارشی تحت عنوان «جایگاه بازاریابی ایمیل در سال ۲۰۲۳» منتشر کرده است که متن کامل آن را میتوانید از اینجا بخوانید.
این مجموعه گزارش خود را بر اساس دادههایی که از کمپینهایی که تا امروز در این آژانس انجام شده، جمعآوری کرده است. آژانس Mail Modo پرسشنامهای برای این پژوهش طراحی و از طریق ایمیل به فعالان حوزه مارکتینگ ارسال کرده است؛ نتایج پژوهش هم بر اساس دادههای جمعآوری شده از این نظرسنجی بهدست آمده است.
ایمیلهای نظرسنجی در این پروژه برای کاربران این سایت، مخاطبان بازاریابی و کسانی که در نظرسنجیهای گذشته هم شرکت کرده بودند، ارسال شد. میل مودو اعلام میکند که از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی و خبرنامهها هم برای توزیع نظرسنجی استفاده کرده است. دادههای این گزارش از نگاه ۱۵۰۰ فعال در حوزه مارکتینگ جمعآوری شده است.
برخی از نتایج این گزارش:
- معمولا زمان دقیقی برای Warm up کردن وجود ندارد.
- ۵۳.۳ درصد از از شرکتکنندگان طرحهای دارک مود در کمپینهای خود استفاده نکردهاند.
- بیش از نیمی از کمپینها در بازاریابی ایمیلی، از CTA استفاده کردهاند.
- ۱۵.۸ درصد از شرکتکنندگان، در کمپینهای خود از فوتر ایمیل استفاده نکردهاند.
- ۶۳ درصد از شرکتکنندگان، از فوتر ایمیل برای لینک دادن به شبکه اجتماعی استفاده کردهاند.
حامی این گزارش سرویس ایمیل مارکتینگ پاکت است که از این لینک میتوانید تعرفهها و مزیتهای این سرویس ایرانی را مشاهده کنید.
ایمیل مارکتینگ، کماکان پربازدهترین کانال بازاریابی
۷۸ درصد کسبوکارهای پاسخدهنده این تحقیق ایمیل مارکتینگ را پربازدهترین کانال بازاریابی میدانند. ایمیل مارکتینگ شاید ترافیک و سفارش خیلی زیادی برای شما فراهم نکند اما از لحاظ ROI و متریکهایی مانند CPO بهترین است.
تمپلیتهای آماده هنوز محبوبند
تقریباً ۷۳.۳ درصد از افراد از تمپلیتهای آماده ایمیل استفاده میکنند. ۲۰ درصد از طراحان برای تمپلیتهای خود کدنویسی میکنند. در حالی که توصیه میشود زمان زیادی برای کدنویسی ایمیلها صرف نشود.
ریتنشن، هدف اصلی ایمیل مارکتینگ
بر اساس این گزارش فراگیرترین هدف برای ایمیل مارکتینگ کسبوکارها ریتنشن است. این روند از سال گذشته تغییر قابلتوجهی تجربه کرده است. بنابه گزارش سال گذشته retention، با آمار ۶۰ درصد مهمترین انگیزه برای بازاریابی ایمیلی بوده؛ در حالی که در سال ۲۰۲۳ این معیار تا ۸۰ درصد افزایش یافته است. نزدیک به ۸۰ درصد ایمیل مارکترها ریتنشن را یکی از ۳ هدف اصلیشان عنوان کردهاند.
به طور متوسط، ۷۰ تا ۱۰۰٪ از ایمیلها به Inbox میرسند و به همین دلیل خطری کمپین بازاریابی را تهدید نمیکند. زمانی وضعیت بحرانی میشود که این نرخ به زیر ۷۰٪ میرسد. این یعنی مقدار قابل توجهی از ایمیلها در اسپم قرار گرفته است.
ایمیلهای image only
در سال گذشته، ۲۶.۷ درصد از کمپینهای تبلیغاتی، در ایمیلهای خود از تصاویر بدون متن استفاده کردهاند. معمولا نگرش مثبتی به ایمیلهای تصویری که متن نوشتاری ندارند، وجود ندارد؛ زیرا مشکلاتی مانند موانع دسترسی، مشکلات اسپم و تجربهی بدی در خواندن برای مخاطبان را ایجاد میکنند.
نرخ باز شدن ایمیلها
میانگین open rate ایمیلها برای ۶۱.۱٪ از گروه مورد مطالعه در این تحقیق، بیش از ۲۰٪ بود. این دستآورد میتواند تحت تاثیر موفقیت استراتژیهای بازاریابی باشد؛ MPP اپل هم در سال گذشته تاثیر بسیاری در افزایش open rate داشت.
کمتر از ۴ ایمیل در ماه بفرستید
۳۹.۴٪ از کسبوکارها، میانگین کمتر از ۴ ایمیل در ماه به هر مشترک ارسال میکنند. از آنجایی که افراد در مواجه با تعداد بالای ایمیلها واکنش منفی نشان میدهند، به نظر میرسد این تعداد ایمیل ارسالی مناسب است.
خبرنامهها، محبوبترین کمپین بازاریابی ایمیل در ۲۰۲۲
در سال ۲۰۲۲، خبرنامهها محبوبترین کمپینهای بازاریابی ایمیل بودهاند. رتبه دوم و سوم در کمپینهای محبوب به ترتیب ایمیلهای تبلیغاتی و ایمیلهای خوشآمدگویی بودهاند.
در میان اشتباهات کوچک بازایابی ایمیلی، شایعترین اشتباه در سال ۲۰۲۲ بهینهسازی نکردن برای دارکمود بود. متن جایگزین برای تصاویر و پاکسازی لیستهای ایمیل دو مورد دیگری بود که شرکتکنندگان درباره آن دچار خطا شدند. با این حال معمولا بهینهسازی نکردن برای دارکمود جز خطاهای کوچک محاسبه نمیشود زیرا تاثیر مستقیمی بر تجربه خواندن و دسترسی افراد دارد.
وضعیت ایمیلهای تعاملی در سال ۲۰۲۳
۳۱.۳ درصد از طراحان در سال ۲۰۲۲ از ایمیلهای تعاملی استفاده کردهاند. در سال ۲۰۲۳، تشویق کردن مشتریان بالقوه با ایمیلهای تعاملی خلاقانه برای بازاریابان B۲B از این جهت اهمیت دارد که تعامل مخاطبان با برند را افزایش بدهد.
۳۱.۴٪ از افرادی که از ایمیلهای AMP استفاده کردهاند در محاسبه نرخ تبدیل خود، ۲ درصد رشد داشتهاند. به این صورت که با استفاده از ویژگی AMP در ایمیل میتوانند بدون باز کردن صفحهای دیگر، بازدید سایت را افزایش دهند. ۸۰ درصد از شرکت کنندگان، فرمها را یکی از مفیدترین ویژگیهای ایمیل AMP میدانند.
در صورت تمایل میتوانید متن کامل این گزارش را از سایت mailmodo بخوانید.
برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in